4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Ielu tīrītāju bezatbildība

No sniega neattīrītas ceļu joslas bremzē satiksmi un palielina avāriju risku

Kad sasnidzis daudz sniega, satiksmes drošības kļūst sevišķi atkarīga no tā, cik godprātīgi savu darbu paveic sniega tīrītāji. Bīstamas satiksmei var būt neattīrītas ieskriešanās un bremzēšanas joslas.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola norāda, ka bremzēšanas un ieskriešanās joslas uz ceļiem viennozīmīgi ir jātīra. Saskaņā ar ceļu uzturēšanas līgumiem sniegam no maģistrālajām ielām ir jābūt notīrītām trīs stundu laikā pēc snigšanas beigām. Taču daudzviet redzams, ka ieskriešanās un bremzēšanas joslas nav tīrītas vairākas dienas. Dažās no tām sniegs ir sācis kust, vai arī tās ir notīrītas nebūt ne visā garumā.

“Situācija diezgan bēdīga ir. Es pats braucu pa vairākiem ceļa posmiem, kur ir jāizmanto ieskriešanās josla, piemēram, Salaspils tuvumā. Jau tā sliktos laika apstākļos, ja ir jāiekļaujas plūsmā, kur ātrums ir 70 km/h un nav šīs ieskriešanās joslas, to praktiski ir nereāli izdarīt,”  norāda satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.

LTV raidījums “4.studija” uz Jelgavas šosejas Rīgas teritorijā eksperimentē, vienā no šādām neattīrītajām joslām mēģinot attīstīt atļauto braukšanas ātrumu 70km/h. Taču tas īsti neizdodas.

“Viņam [autovadītājam] ir divas izvēles: vai nu lēkt blakus joslā un cerēt, ka nekas nenotiks, vai bremzēt,” norāda Irbītis. Bet arī bremzēt šādā sniega putrā nebūt nav droši.

Lai šādos laika apstākļos attīstītu ātrumu 70km/h, ieskriešanās joslas garumam ir jābūt 100 līdz 150 metriem, bet “4.studijas” apskatītajā gadījumā josla nav attīrīta visā tās garumā.

“Ja auto normāli brauktu pa bremzēšanas ceļu un tur samazinātu ātrumu, tad tagad viņi uzvedas tā, it kā tās vienkārši nebūtu – samazina ātrumu pamata joslā.

Līdz ar to bremzējas visa kopējā satiksmes plūsma, un šī plūsma kļūst nervozāka.

Pieaug risks, ka šādās vietās notiks tādi klasiskie satiksmes negadījumi, kad viens otram ietrieksies aizmugurē,” skaidro Irbītis.

Situāciju skaidro Rīgas domes Satiksmes departamentā: “Apskatot video, nevar viennozīmīgi pateikt, vai nav tīrīts, vai ir aizmirsts satīrīt. Viss ir atkarīgs arī no tā, cik joslas ir šai konkrētajai brauktuvei. Ja mēs skatāmies, piemēram, uz Jūrmalas šoseju, tad tās ir trīs joslas vienā virzienā, iespējams, ka tika notīrītas pirmās divas joslas, un, kamēr jūs filmējāt, šis tīrīšanas transports bija, piemēram, ceļā, lai tīrītu trešo joslu un pēc tam ķertos klāt ieskrējiena joslām.”

Departamentā sola pārbaudīt GPS datos sniega tīrīšanas transporta darbību. “Prasīsim paskaidrojumu no uzturētājiem, lai saprastu, kāda ir šī situācija, – vai tas ir ļaunprātīgi aizmirsts un nenotīrīts, vai vienkārši šis vēl ir procesā. Saskaņā ar līgumu par katru gadījumu mēs varam piemērot līgumsodu uzturētājam,” solīja Ahuna-Ozola.

Arī eksperts uzsver tīrītāju atbildību: “Tieši vadītājam, kas vada smago auto ar lāpstu, tā ir viņa atbildība, cik viņš labi iztīrīs šo joslu, kā viņš izmainīs ar savu bezdarbību šo satiksmes organizāciju konkrētajā vietā un cik liels būs apdraudējums pārējiem satiksmes dalībniekiem.”

Satiksmes departamentā norāda, ka svarīgi ir par katru šādu situāciju ziņot, zvanot satiksmes vadības centram, kas darbojas visu diennakti, un tālāk informācija tiks nodota ceļu uzturētājiem. Tas palīdzēs operatīvāk novērst nepilnības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti