Stāsti

Iesaistoties akcijā "Simtgades burtnieks", jebkurš var palīdzēt atšifrēt mantoto folkloru

Stāsti

VID aicina sūtīt aizdomīgus čekus caur mobilo aplikāciju

Ar neadresētiem pasta sūtījumiem plāno cīnīties, izplatot īpašas informatīvas zīmes

Neadresētus pasta sūtījumus plāno apkarot ar īpašām informatīvām zīmēm

Daudzdzīvokļu namu iedzīvotājiem aizvien pastkastītes ir pilnas reklāmām un nereti starp tām ilgi jāmeklē vajadzīgā vēstule vai komunālo maksājumu rēķins. Lai risinātu šo problēmu, iepriekš veidotas informatīvas kampaņas, līmētas uzlīmes un bijušas pat ieceres grozīt normatīvos aktus. Tagad izlemts, ka nozare problēmas atrisinās pašregulācijas ceļā. 

Pirmdien, 20.jūnijā, reklāmu devēji, izplatītāji un drukātāji paraksta sadarbības memorandu. Tas nosaka, ka neadresētās reklāmas nedrīkst izplatīt tajās pastkastēs, uz kurām būs izvietotas īpašas informatīvas norādes. Problēmas tas gan diez vai risināšot, spriež iedzīvotāji un atsevišķi pasta komersanti.  

“Pilna pastkastīte, pat tas, kas ir vajadzīgs, man vienreiz bija sertifikāts atnācis un viņš bija salocīts, lai viņu varētu iebāzt iekšā. Man viņš nāca no Amerikas, es viņu gribēju rāmīti ielikt, bet viņš pilnīgi saburzīts,” atceras Vladsislavs, kas agrāk dzīvojis daudzdzīvokļu namā kādā Rīgas mikrorajonā, bet tagad ar sievu pārcēlušies uz dzīvokli kādā no namu jaunajiem projektiem, kur pasta kastītei tik viegli netikt klāt.

Iepriekšējā dzīvesvietā makulatūras kalni regulāri kaitinājuši, un tāpēc sieva Jūlija pašrocīgi izveidojusi uzlīmi ar aicinājumu nemest neadresētos sūtījumus. Tas neticis ievērots un uzlīme drīz vien nozudusi.

Ar situāciju neapmierināts ir arī Ivars, kas vairākkārt aicinājis neadresētos sūtījumus nepiegādāt.

“Manā izpratnē tas ir pretīgi, ka man uzmācas, es pats zinu, ko es gribu. Es domāju, ka es neesmu atbraucis no trešās valsts, kas nesaprot, kas man ir vajadzīgs un ko es varu atļauties. Saprotiet?” saka Ivars.

Pirms dažiem gadiem bijuši mēģinājumi problēmu risināt, piedāvājot grozīt normatīvos aktus, taču vēlāk nolemts, ka problēmas nozarei jārisina saviem spēkiem, pašregulācijas ceļā.  

 Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas vadītājs Noris Krūzītis  saka, ka “kaut kāds risinājums bija jārod, man liekas, pirms kāda  laika Ministru kabinetā par šo jautājumu runāja un tika pieņemts lēmums, ka būtu labi, ka jebkurš nozares spēlētājs šo risinājumu veiktu bez likuma starpniecības”.

Tagad iecerēts, ka problēmu varētu risināt īpašs sadarbības memorands, ko pirmdien paraksta gan reklāmdevēji, gan to izplatītāji un drukātāji. Tas paredz veidot īpašas informatīvas norādes, ko iedzīvotāji varēs uzlīmēt uz savām pastkastēm, ja neadresētos sūtījumus tur redzēt nevēlēsies.

Lielāko daļu informatīvo materiālu, kas krājas pastkastēs, veido tieši lielveikalu atlaižu piedāvājumi. Noris Krūzītis no Pārtikas tirgotāju asociācijas sola, ka turpmāk iedzīvotāju norādes tiks respektētas.

“Izveidoja tādu uzlīmi, varētu teikt, kur katrs, kas uzskata, ka viņam nevajadzētu pastkastītē saņemt kādus neadresētus sūtījumus, to varētu darīt. No mūsu puses kā tirgotājiem pilnīgi loģiski ir iesaistīties šādā te akcijā, tas memorands varbūt skaļi skan, bet vairāk tā ir tīri praktiska lieta, ka katram pircējam ir tiesības un katra reklāmas ražotāja pienākums ir respektēt mūsu pircēja vēlmi, saņemt vai nesaņemt šādu sūtījumu,” skaidro Krūzītis.

Iedzīvotāju sūdzības gan visbiežāk nonāk tieši līdz pastniekiem, kas informatīvos materiālus piegādā. Latvijas Pasts tamdēļ pirms vairākiem gadiem atsacījies no lielas daļas neadresēto sūtījumu apkalpošanas un tagad ar to pamatā nodarbojas privātie komersanti. SIA „Post Service” ir viens no šiem uzņēmumiem, kuram 70% apgrozījuma veido tieši neadresētie sūtījumi. „Post Service” pārdošanas daļas vadītāja Kristīna Mateja nav pārliecināta, ka memorands un īpaša dizaina uzlīmes problēmu reāli atrisināšot.

“Savā darbībā mēs vienmēr cenšamies respektēt gan mūsu klientu, gan gala patērētāju, līdz ar to visi mūsu sadarbības partneri un pasta aģenti ir brīdināti. Protams, pastāv tāda lieta kā cilvēciskais faktors un pasta aģents var vienkārši iemest neuzmanības vai nejaušības pēc. Nevaram 100% apgalvot, ka memorands spēs kaut ko mainīt,” atzīst Mateja.

Attēli ar uzrakstu „Stop neadresētiem sūtījumiem” līdz pastkastēm nonāks augustā.

Saistītie raksti
1 komentārs
Morra
tāpat tie visi reklāmas kalni nonāk miskastē. Varbūt kāds pensionārs, kam nav īpaši daudz darāmā, kaut ko palasa. Vai nav nožēlojami izmatot dabas resursus kaut kam tik ārkārtīgi nevajadzīgam un traucējošam kā reklāmas lapiņas pastkastē!
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti