Tuvākajā laikā resurss beigsies sešām „Latvijas Dzelzceļa” lokomotīvēm, bet 3-4 gadu laikā tās varētu būt 35 lokomotīvēm. Tomēr pašreiz tās strādā un ir labas.
Taujāts par piesārņojumu, ko rada lokomotīvju darbība, Magonis skaidroja, ka izmešu ziņā tās nepasliktinās, bet gan Eiropas Savienības noteikumi katru gadu kļūst stingrāki. Izmešu lielums ir arī viens no aspektiem, kas ierobežo lokomotīvju izvēli to iegādes gadījumā.
Par lokomotīvju iegādi esot skatīti dažādi varianti, piemēram, Lietuvā iepērk "Siemens" lokomotīves. Tomēr „Latvijas Dzelzceļu” līdz galam neapmierinātu, jo tur esot problēmas ar jaudām. „Esam mēģinājuši atrast optimālāko variantu. Principā tas ir atrasts, bet vai tas tiks realizēts, tas [saistīts] arī ar Eiropas Savienības normām. Visreālākais, ko mēs redzētu, ir Kazahijā būvētās. Tas ir pēdējais brīdis, kad mēs varētu nopirkt. Bet ļoti iepsējams, ka kvotas, kas nav diez ko lielas, jau ir izņemtas un mēs nevarēsim nopirkt,” skaidroja Magonis.
Viņš gan piebilda, ka pašreizējā situācija nav traģiska. Ja netiks pirktas jaunas lokomotīves, tad vēl varēs lietot esošās. Tāpat ir iespēja pirkt lietotas vai modernizēt esošās.
Jau ziņots, ka "Latvijas Dzelzceļa" koncernam pagājušajā gadā izdevās sasniegt gan pārvadājumu apjoma rekordu, gan rekordlielus peļņas rādītājus - 25,7 miljonus latu. Pērn koncerns pārvadājis 60,5 miljonus tonnu kravu.
Prognozēto peļņu 13 miljonu latu apmērā plānots, ka valsts kā akcionārs vēlēsies saņemt dividendēs.