Liepājas reģionālajā slimnīcā jau pāris gadus ieviesta prakse, kad četri reģistratūras darbinieki katru dienu tērē vidēji trīs stundas laika, lai sazvanītu tos cilvēkus, kuriem nākamajā dienā pieteikta vizīte pie kāda no speciālistiem, un pārjautātu, vai viņi tiešām ieradīsies. Pēdējo nedēļu laikā parādījusies tendence, ka daļa, lai gan apsola atnākt, vienalga to neizdara.
“Konkrēts piemērs – urologs. Pierakstīti 12 pacienti. Iepriekšējā dienā visi apzvanīti, apsolījuši būt, bet nākamajā dienā četri neierodas. Tie ir vairāk nekā 30%,”
stāstīja Liepājas Reģionālās slimnīcas Konsultatīvās nodaļas vadītāja Inese Flaksa.
Liepājas domes Vides, veselības un sabiedrības līdzdalības daļas vadītāja Elīna Tolmačova to skaidro ar cilvēku pieteikšanos vairākās iestādēs, lai ātrāk tiktu uz pārbaudi.
Liepājas Reģionālās slimnīcas lietvede Aija Kipāne pastāstīja, ka slimnīca meklēt, ko ielikt vietā, zvanot rindas pacientiem. “Ja mums piezvana 15 minūtes pirms vizītes, tad cits tik ātri nevar atnākt,” viņa norādīja.
Slimnīcā informēja, ka cita pacienta pieņemšana neatnākušā vietā tagad nav iespējama, jo rinda regulēta tā, lai katrs cilvēks ierastos konkrētā laikā un pie kabinetu durvīm nenotiktu drūzmēšanās. Turklāt starp vizītēm ieplānota pauze, kuras laikā pēc katra pacienta tiek veikta kabineta dezinfekcija. Mediķi uzsver, ka pacienti, nebrīdinot par savu neierašanos, pagarina jau tā vairākus mēnešus ilgās gaidīšanas rindas pie speciālistiem.
“Mums ir reāls speciālistu trūkums. Visi paralēli strādā nodaļās, slodze milzīga, un šis moments ļoti apgrūtina darbu,” uzsvēra slimnīcas pārstāve Flaksa.
Neapzinīgo pacientu problēma pēdējo nedēļu laikā novērota arī Liepājas Covid-19 testa punktā, kur dienā neatnākot vidēji 10 no iepriekš pieteiktajiem cilvēkiem. Iedarbīgas metodes, kā iedzīvotājiem šajā ziņā likt kļūt apzinīgākiem, mediķiem neesot, tāpēc vien atliekot apelēt pie sabiedrības sirdsapziņas.