Pilotprojektu “Matemātika 200” Liepāja sadarbībā ar izglītības uzņēmumu “Lielvārds” īsteno četrās pilsētas izglītības iestādēs, no kurām viena ir sākumskola, bet trīs vidusskolas. Lai projektu varētu realizēt, pašvaldībai nācās ne tikai tikai tam sagatavot pedagogus, bet arī matemātikas kabinetus pilnībā aprīkot ar digitālajām tehnoloģijām. Skolēnu brīvlaikā projektā iesaistītie pasniedzēji turpina pilnveidot savas prasmes.
“Kopumā tās ir 128 planšetes, kas ir iegādātas, tie ir četri planšetu uzlādes skapji un tās ir trīs interaktīvās tāfeles, precīzāk sakot, ekrāni," pauda Liepājas Izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre-Lathere.
Pēc Niedres-Latheres sacītā pirmie secinājumi pēc pilotprojekta uzsākšanas ir, ka tas tiek īstenots veiksmīgi, taču vēl nepieciešams uzlabot procesu, kurā skolēnu planšetes tiek sagatavotas darbam, tādēļ pedagogam būtu nepieciešams palīgs, jo vienam cilvēkam ir grūti pietiekami ātri palīdzēt visai klasei. Galvenais mērķis, uzsākot jauno matemātikas apguvi, ir uzlabot skolēnu zināšanas šajā mācību priekšmetā, sniedzot iespēju pēc iespējas labāk apgūt tieši pašus matemātikas pamatus.
“Mēs zinām, ka skolēni droši vien māk izmantot iekārtas, lai izklaidētos, lai sazinātos, bet šī projekta viens no uzdevumiem ir panākt, ka skolēni iekārtas izmanto, lai mācītos. Mēs varam panākt daudz plašāku pašvadītu mācīšanās ietekmi, motivāciju," atzina SIA "Lielvārds" valdes priekšsēdētājs Aivars Gribusts.
Matemātikas viela lielākoties tiek apgūta pēc SIA “Lielvārds” izstrādātā mācību satura platformā soma.lv. Ne ātrāk kā pēc gada Liepājā notiks pilotprojekta izvērtējums, kas dos secinājumus, vai šādu attiecīgā mācību priekšmeta apguves praksi īstenot arī citās pilsētas skolās.