Panorāma

Iecavas novadā sāk balsošanu par teritoriālo reformu

Panorāma

Panorāma

Iestrēgst restorāna «Sēnīte» atjaunošana

Leģendārā restorāna «Sēnīte» atjaunošana ir iestrēgusi

Bijušā restorāna “Sēnīte” atjaunošana atkal iestrēgusi un, iespējams, netiks turpināta. To sociālajā tīklā “Facebook” paziņoja uzņēmuma “Liepkalni” pārstāvji, kuri vēl gada sākumā bija izsludinājuši arhitektu ideju konkursu. Iemesls – strīds ar valsts uzņēmumu “Latvijas valsts ceļi” par stāvvietu ierīkošanu ēku kompleksam.

Restorāns “Sēnīte” tukšs jau stāv teju 20 gadus. Oficiāli to slēdza 2000. gadu sākumā. Nesen jaunu dzīvību par kultūrvēsturisko pieminekli atzītajā ēkā solījās iedvest konditorejas uzņēmums “Liepkalni”. Pērn izsludināja arhitektu ideju konkursu par kompleksa pārbūvi, kurā uzvarēja Jāņa Ruciņa ideja.

Tagad projekts atkal apstājies. Par to aizvadītajā nedēļā sociālajā tīklā “Facebook” paziņoja uzņēmuma pārstāvji.

Formālais iemesls, kādēļ šobrīd ir apturēts vērienīgais “Sēnītes” atjaunošanas projekts, ir strīds starp projekta attīstītājiem un uzņēmumu “Latvijas valsts ceļi”, kas šobrīd veic Vidzemes šosejas rekonstrukciju iepretim restorānam. Kā norāda restorāna attīstītāji, tur stāvvieta viņiem nepieciešama, lai klienti ērti piebrauktu pie pašām restorāna durvīm, atstātu mašīnas un tālāk jau dotos nobaudīt maltīti. Tam pretī ir satiksmes eksperti, norādot, ka šādi tiks izveidots vēl viens melnais punkts uz Latvijas ceļiem.

“Bīstamība veidojas tajā vietā, ja satiekas divi dažādi ātrumi. Ja ir stāvlaukums, mašīnas ātrums ir nulle, tajā pašā laikā garāmbraucošo mašīnu ātrums šajā vietā būs vismaz 70 km/h. Uzsākot braukt, izbraucot no šī stāvlaukuma, veidojas konflikta situācija. Un tas ir tas, kas paaugstina bīstamību šim stāvlaukumam brauktuves malā,” skaidro “Latvijas valsts ceļi” Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns.

Zaļākalna ieskatā autostāvvietas “Sēnītes” apkārtnē pietiekot. Šosejas rekonstrukcija paredz ierīkot nobrauktuvi uz jau esošo asfaltēto laukumu pie restorāna. Tāpat apmeklētāji auto var novietot stāvvietā pie Siguldas šosejas, kā arī laukumā pie rotācijas apļa, ko iepriekš bija plānots nojaukt, taču tagad paredzēts saglabāt.

Tikmēr “Liepkalnu” īpašnieks Dagnis Čākurs par projekta apturēšanas iemesliem kameras priekšā runāt nevēlējās, viedokli sniedzot īsziņu veidā: “Nevēlos vairāk iesaistīties ažiotāžas veidošanā ap šo zaudēto ieceri. Pašlaik jau strādāju pie citas ieceres attīstīšanas. [..] Esmu risinājis jautājumus ap šo objektu gandrīz divus gadus,

man nav mērķis ilgstoši cīnīties par iespējām attīstīt šo vēsturisko objektu.”

Pati restorāna ēka un zeme aizvien pieder Atim Sausnītim un Ivaram Strautiņam, kuri to ilgstoši centušies pārdot. Strautiņš gan Latvijas Televīzijai uzsver, ka “Liepkalni” no “Sēnītes” atjaunošanas ieceres oficiāli nav atteikušies. Iemesls grūtībām drīzāk meklējams finansējuma piesaistē.

1 komentārs
Anonīms lietotājs 22614
Viss vienkārši - agrāk Sēnīte bija simbols, iespēja vismaz paskatīties uz skaisto, sajusties īpaši pelēkajā padomju ikdienā. Mūsdienās, kad cilvēku ēdienkarti un ikdienu ierobežo vien naudas un laika daudzums, vienīgais iemesls apstāties ceļmalā ir izlocīt kājas, aiziet uz tualeti, varbūt uzkost un iedzert kafiju. Brīvdabas izklaides ir netālajos Rāmkalnos (arī teicama konditoreja un virtuve) un Siguldā. Tātad kas atliek? Smalks restorāns ar molekulāro virtuvi? Tādi ir pilsētās un vidējais braucējs tādus neapmeklē - šķiet, tā īsti nederēs. Atliek vien ierīkot patiešām padomju restorāna repliku vēsturiskajā ēkā - ar oberiem, kas par piečuku ļaus ieiet zālē ar diskobumbu pie griestiem, un secināt, ka pasūtot ēdienu, sirds vairs nedreb kā agrāk - jo pārāk pierasts - tad jāorientējas uz nostaļģisku publiku un jauniem cilvēkiem, kas grib piedzīvot laikus, par kuriem dzirdēts no vecākiem. Un arguments par stāvvietu šosejas malā tiešām izskatās sadomāts, lai izkļūtu no situācijas ar godu.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti