Panorāma

"Dod pieci!" ziedoti 43 448 eiro psiholoģe:Varmāka domā, ka upuris nesūdzēsies

Panorāma

ES dalībvalstu Ziemassvētki – ar atšķirīgiem ierobežojumiem

Kā attālinātās mācības atspoguļojas skolēnu sekmēs?

Kā attālinātās mācības ietekmējušas sekmes skolās Rīgā un Cēsīs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Attālināto mācību semestrī, kas piektdien noslēdzas, iezīmējas atšķirības starp valsts ģimnāzijām un vidusskolām. Ir liela atšķirība starp motivētiem skolēniem un tiem, kuru interese par mācībām jau klātienē nebija liela, izpētīja Latvijas Televīzija, runājot ar skolām Cēsīs un Rīgā.

Cēsu Valsts ģimnāzijā 12. klašu grupā semestris aizvadīts ar vidējo atzīmi 7,6.

"Salīdzinot ar citiem gadiem, īpaši neiezīmējas, ka būtu vai nu kritums, vai vairāk skolēnu, kuriem ir nepietiekams mācību darbs.

Lielākā daļa, es gribu teikt, ir tomēr motivēti. Un vecāki ļoti seko līdzi," pastāstīja ģimnāzijas direktore Gunta Bērziņa.

Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 12. klašu skolēni semestri pabeiguši ar vidējo atzīmi 8,67 balles, kas ir līdzvērtīga vidējai atzīmei šai pašai klašu grupai pavasarī un pagājušajā ziemā. Skola gan neslēpj, sekmes daļai skolēnu krītas, īpaši tiem, kuri neprot mācīties patstāvīgi. Par laimi, kopīgo klases rezultātu ģimnāzijās uz leju viņi būtiski nepavelk.

"Mums ir tādi cilvēki, kuriem otrajā semestrī nāksies pacīnīties vairāk, lai viņi atkal tiktu atpakaļ savā iepriekšējā līmenī vai tajā zarā, kurā viņi vēlētos būt," norādīja ģimnāzijas direktora vietnieks izglītības jomā Jānis Zeimanis.

Avots: VISC, LTV

Par būtisku robu zināšanās un sekmēs vairāk sūdzas uzrunātās parastās vidusskolas Cēsīs un Rīgā. Cēsu Pilsētas vidusskolā atzīmes 1. semestra beigās kritušās visai strauji. Precīzus ciparus skolas direktore gan neatklāj.

"Mums ir jaunieši no dažādām Cēsu vietām, tai skaitā arī no laukiem.

Ir dažādas šīs informācijas tehnoloģiju iespējas.

Ja pavasarī vairāk mēs varējām attālinātajā procesā izlīdzināties ar atkārtošanu, tad šis brīdis ir tas, kad tiek ņemta jaunā viela. Līdz ar to jaunieši atzīst, ka ir ļoti grūti attālināti mācīties un uztvert jauno vielu," skaidroja Cēsu Pilsētas vidusskolas direktore Aija Sīmane.

Šī mācību gada 12. klašu skolēni ir tie, kas iepriekš pavasarī 11. klasi pabeidza attālināti. Šādi viņi mācās arī tagad, kopš oktobra vidus. Teikt, ka viņu zināšanas tas neietekmēs, vairs nevar. Tā ir būtiska atšķirība no pavasara, kad 12. klašu skolēni attālinātā režīmā mācījās vien divus mēnešus un pamatā mācību vielu atkārtoja. Tagad noteikumi ir citi. Jāmācās jauns saturs, un skolēni attālināti mācījušies kopumā aptuveni pusgadu.

Rīgas 28. vidusskolā atzīst, ka sekmes šajā semestrī kopumā ir kritušās. Īpaši tiem skolēniem, kuri vēl pirms Covid-19 pandēmijas nebija paši motivētākie. Labākajiem skolēniem sekmes pat paaugstinājušās, bet tikai uz īsu brīdi.

"Pagaidām mēs jūtam kritumu tajās ģimenēs, kurās bērni tāpat slikti apmeklē skolu, kur varbūt sociālā vide varētu būt arī labāka – gan vecāku interese, gan pašu bērnu interese par mācībām, nu, maigi izsakoties, nepietiekoša. Tur būs slikti. Tie, kas ir motivēti mācīties un ir gana patstāvīgi, viņiem pat vienai daļai ir labākas sekmes nekā klātienē," pastāstīja Rīgas 28. vidusskolas direktors Guntars Jirgensons.

Par matemātikas eksāmenu šogad uztraukums būšot vislielākais.

"Tā vairs nav attālināta mācīšanās. Tā jau sāk izskatīties pēc tālmācības. Tās ir pavisam citas metodikas. Tā ir pavisam cita pedagogu sagatavotība. Tā ir mācību programmas pārskatīšana," uzsvēra skolas direktors.

Atbildīgie politiķi un amatpersonas visu laiku uzsver – šajos apstākļos arī 12. klasēs drīkst nemācīt visu mācību programmā ierakstīto, tikai svarīgāko. Vai sagaidāms, ka skolu šogad pabeigs jaunieši ar nepietiekamām zināšanām par tēmām, kuras "izlaiž" un eksāmenos nepārbauda?

"Grūti atbildēt uz šādu jautājumu... Ir, kas iegūs, ir, kur varbūt būs kaut kādas sekas. Nevarētu jau teikt, ka tas ir aktuāli tikai attālināto mācību laikā. Ir arī iepriekšējos gados kaut kas tāds bijis," komentēja Izglītības kvalitātes valsts dienesta Uzraudzības departamenta direktors Juris Zīvarts.

Arī iepriekšējā semestrī – šī gada pavasarī – labākus rezultātus centralizētajos eksāmenos sasniedza ģimnāzijas. Vidusskolu rezultāti kritās.

KONTEKSTS:

Gandrīz visu mācību gadu vecāko klašu skolēniem bija jāmācās attālināti. Saslimstībai ar Covid-19 palielinoties, decembrī klātienē mācības notika tikai bērnudārzos un 1.–4. klasēs, skolās nodrošinot 3 kvadrātmetru platība vienam skolēnam. Iepriekš bija noteikts, ka skolās mācās arī 5.–6. klašu skolēni, kuriem arī jānodrošina 3 kvadrātmetru platība. 

Ceturtdien Ministru kabinets paziņoja par skolēnu brīvlaika pagarināšanu par vienu nedēļu 1. līdz 6. klašu skolēniem. Ziemassvētku brīvlaiks pagarināts līdz 8. janvārim. Tāpat valdība pieņēma citus drošības pasākumus Covid-19 izplatības mazināšanai, kuri stāsies spēkā 21. decembrī. 

Savukārt nākamgad no 4. janvāra skolās maskas būs jānēsā gan stundu laikā, gan ārpus mācību procesa gan skolēniem, gan skolotājiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti