Sadaļas Sadaļas

Jūnijā lielākajai daļai interneta portālu samazinājusies auditorija

Jūnijā turpinoties siltajam un vasarīgajam laikam, lielākā daļa interneta vietņu Latvijā uzrādījušas auditorijas kritumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu Top 20 jūnijā. Skaitliski ievērojami pieaudzis portāla “1188.lv” apmeklējums no visām platformām kopā un no mobilajām ierīcēm.  

Jūnijā kopējās statistikas topu kā iepriekš atklāj portāls “delfi.lv” ar 803 000 lietotājiem, kas ir par 4000 lietotājiem mazāk nekā maijā, tam seko “inbox.lv” ar 715 000 lietotājiem, apmeklētāju skaitam no visām ierīcēm kopā samazinoties par 37 000 lietotājiem. Tikmēr, pakāpjoties par vienu pozīciju, Top 3 jūnijā noslēdz ziņu vietne “tvnet.lv” ar 668 000 lasītājiem, apmainoties vietām ar sabiedrisko mediju ziņu portālu LSM, kas skaitliski uzrādījis līdzīgu kritumu – par 32 000 lietotājiem mazāk nekā maijā. Top 5 noslēdz portāls “jauns.lv” ar 620 000 lietotājiem, ko jūnijā apmeklējuši par 21 000 mazāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī. 

Jūnijā pavadot garās svētku brīvdienas un baudot siltās vasaras dienas, kopējās statistikas topā tikai divas vietnes uzrādījušas apmeklējuma pieaugumus. Skaitliski lielāko lietotāju pieaugumu uzrādījis portāls “1188.lv”, kuru jūnijā no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 386 000 lietotāju, kas ir par 42 000 vairāk nekā maijā. 

Tikmēr par 9000 lietotājiem jūnijā pieaugusi vietnes “lv.sputniknews.ru” auditorija, pagājušajā mēnesī sasniedzot 215 000 lasītāju. 

Savukārt lielāko lietotāju kritumu, salīdzinot ar maiju, uzrādījis izklaides portāls “spoki.lv”, kura lietotāju skaits sarucis par 82 000 (201 000 lietotāju jūnijā), bet par 65 000 mazāku auditoriju jūnijā sasniedzis ziņu portāls “apollo.lv”, kuru apmeklējuši 466 000 interneta lietotāju. Tikmēr par 42 000 sarukusi arī ziņu un izklaides portāla “skaties.lv” auditorija, jūnijā sasniedzot 526 000 apmeklētājus no visām ierīcēm kopā. Gan “skaties.lv”, gan “apollo.lv” tomēr saglabājuši savas pozīcijas topā. 

Jūnijā topa vietnēm pievienojas “mixnews.lv”, kuru no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 138 000 lietotāji. 

Apmeklējumi no datoriem

Jūnijā datoru topu ar skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm atklāj “Google” ar 1 053 000 lietotājiem (+41 000 lietotāju). Seko “Youtube” ar 726 000 lietotājiem (-20 000 lietotāju) un “Facebook”, ko pagājušajā mēnesī apmeklējuši 686 000 lietotāji (+13 000 lietotāju). Saglabājot pozīcijas datoru topā, ceturto vietu ieņem pašmāju vietne “inbox.lv” ar 578 000 lietotājiem (+14 000 lietotāju), kam seko “delfi.lv” ar 512 000 lietotāju auditoriju, kas jūnijā samazinājusies par 7000 lietotājiem. 

Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī datos par apmeklējumu no datoriem lielākā daļa vietņu siltajā jūnijā uzrādījušas apmeklējuma kritumus. Skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī, salīdzinot ar maiju, uzrādījusi interneta enciklopēdija “wikipedia.org”, kuru apmeklējuši par 95 000 mazāk lasītāju, bet par 73 000 lietotājiem no datoriem sarukusi sabiedrisko mediju ziņu portāla “lsm.lv” auditorija, jūnijā sasniedzot 319 000 lietotāju. Tikmēr bez jau iepriekš nosauktajām vietnēm topa augšgalā, vēl tikai divas vietnes uzrādījušas auditorijas pieaugumus – “instagram.com” jūnijā sasniegusi par 15 000 vairāk lietotāju nekā maijā, vienlaikus datoru topā pakāpjoties par piecām pozīcijām uz 12. vietu, bet par 8000 lietotājiem vairāk jūnijā apmeklējuši sludinājumu portālu “ss.com” (404 000 lietotāju).

Pēc pārtraukuma maijā, datoru topā atgriezusies Valsts ieņēmumu dienesta vietne “vid.gov.lv”, kuru jūnijā apmeklējuši 234 000 lietotāji, kā arī ziņu portāls “apollo.lv”, kurš sasniedzis 209 000 lielu auditoriju. Tāpat datoru topa vietnēm pievienojusies Citadeles bankas vietne “citadele.lv”, kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 196 000 lietotāji. 

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Kā ierasts mobilā apmeklējuma statistikas topu atklāj “delfi.lv” ar 788 000 lietotājiem (-2 000 lietotāju), kam seko “tvnet.lv” ar 641 000 lietotājiem, kas apmeklējuši portālu no mobilajām ierīcēm un lietojot lietotni (-39 000 lietotāju). Tāpat kā maijā trešajā pozīcijā ierindojas sabiedrisko mediju ziņu portāls “lsm.lv”, kuru jūnijā apmeklējuši 618 000 lietotāju (-25 000 lietotāju), bet ceturtajā vietā seko vietne “jauns.lv” ar 581 000 lasītāju (-9 000 lietotāju). Ar vienīgo apmeklētāju pieaugumu starp Top 5 vietnēm, 5. pozīcijā ierindojas portāls “la.lv” ar 557 000 lietotājiem, sasniedzot par 13 000 vairāk lasītāju nekā maijā. 

Tāpat kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm jūnijā uzrādījis portāls “1188.lv”, kuru apmeklējuši par 68 000 vairāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī, sasniedzot 341 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm. Par 7000 lietotājiem pieaugusi arī vietnes “lv.sputniknews.ru” auditorija no mobilajām ierīcēm (202 000 lietotāju), bet par 4000 lietotājiem – vecāku portāla “mammamuntetiem.lv” lietotāju skaits, jūnijā sasniedzot 136 000 lietotāju.  

Tikmēr tāpat kā kopējās statistikas topā par 55 000 lietotājiem jūnijā sarukusi portāla “apollo.lv” auditorija (441 000 lietotāju), bet vietni “spoki.lv” apmeklējuši par 54 000 mazāk lietotāju (155 000 lietotāju). Par 32 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm jūnijā sarukusi arī “skaties.lv” auditorija (501 000 lietotāju), bet par 28 000 lasītājiem – portāla “santa.lv” lietotāju skaits (247 000 lietotāju), salīdzinot ar maiju. 

Mobilās statistikas topā jūnijā atgriezušās divas vietnes – ar 98 000 lietotājiem topa 19. pozīcijā ierindojas sociālā platforma “vk.com”, bet Top 20 noslēdz reģionālais portāls “liepajniekiem.lv”, kuru jūnijā apmeklējuši 93 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm – tālruņiem un planšetdatoriem.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar “gemiusAudience” datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām jūnijā 55% jeb 811 000 Latvijas interneta lietotāju sasniegusi “DELFI” mediju grupa – dati par delfi.lv, tostarp “calis.lv”, “atverskapi.lv”, “mansdraugs.lv”, “tavsdarzs.lv”, vietni “bilesuparadize.lv”, “Delfi TV”, kā arī mobilo lietotni, kopējai auditorijai saglabājoties kā iepriekšējā mēnesī. Tikmēr “TVNET” grupa jeb dati par portāliem “tvnet.lv”, “spoki.lv” un “apollo.lv””, kā arī statistika par “tvnet.lv”, “apollo.lv” un “rus.tvnet.lv” lietotnēm, sasniegusi 52% Latvijas interneta lietotāju jeb 767 000 lietotāju, kas ir par 56 000 lietotājiem mazāk nekā maijā.

Kā ierasts trešo pozīciju starp mediju grupām ieņem “Rīgas Viļņu mediju grupa”, kas jūnijā sasniegusi 620 000 jeb 42% lietotāju, kas apmeklējuši vietnes "jauns.lv", tajā skaitā "otkrito.lv" jeb "rus.jauns.lv", "rigasvilni.lv", "zurnali.lv", kā arī lietojuši "jauns.lv" straumēšanu, kopējai auditorijai, salīdzinot ar datiem par maiju, sarūkot par 21 000 lietotāju. 

TV3 mediju grupa, kas aptver datus par "tv3play.skaties.lv", "skaties.lv" video un "starfm.lv" straumēšanu, kā arī "tv3play.lv" lietotni, pagājušajā mēnesī sasniegusi 36% jeb 526 000 Latvijas interneta lietotāju (par 42 000 lietotājiem mazāk nekā maijā), bet “Mail.ru” grupas vietnes “mail.ru”, “ok.ru” un “vk.com” pagājušajā mēnesī sasniedza 271 000 jeb 18% interneta lietotāju (-45 000 lietotāju).  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt