Jaunieši novērtē skolotāju darbu, taču paši to neuzņemtos

Latvijā jaunieši novērtē skolotāju darbu, taču paši šajā profesijā strādāt nealkst, liecina Latvijas Radio sarunas ar jauniešiem.

Jaunieši novērtē skolotāju darbu, taču paši to neuzņemtosZane Ārmane
Oktobra pirmajā svētdienā Latvijā tiek svinēta Skolotāju diena, kad pasakāmies skolotājiem, pasniedzējiem un citiem apmācītājiem par viņu ieguldīto darbu katras personības un visas sabiedrības attīstībā. Latvijas Radio Skolotāju dienas rītā devās ielās, lai noskaidrotu, ko jaunieši domā par pedagoga profesiju un vai uzskata to par vilinošu karjeras iespēju.

 

Patrīcijai bērnībā šķita, ka skolotāji ir forši cilvēki un arī viņa vēlējās par tādu kļūt, jo ļoti patika bērni. Arī Patrīcijas mamma ir skolotāja. Taču tagad domas par šo profesiju mainījušās: “Es zinu, kādi viņiem ir pienākumi un cik daudz  jādara, tāpēc tas laikam nav mans tomēr. Un man bērni tomēr tik ļoti nepatīk, lai nestu par viņiem tādu atbildību. Man patīk mācīt lietas cilvēkiem un man tas padodas, bet vai es to gribētu kā profesiju? Plus algas nav tik lielas, īpaši Latvijā.”

Ilona uzskata, ka skolotājiem ir pārāk grūts darbs ar bērniem, tam vajadzīga izturība, kādas viņai neesot.

“Tagad vēl palasot ziņās un paskatoties, kas tiek rakstīts… Visiem skolotājiem nepiemīt visas tās īpašības, kas vajadzīgas – tā ir izturība, sapratne pret bērniem… Bez sapratnes nebūs vispār nekas,” pārliecināta Ilona.

Aleksandrs uzsvēra, ka skolotājs ir ļoti svarīga profesija, taču ne visiem tā padodas. “Izturēt dažreiz bērnus ir ļoti grūti. Būt uzmanīgam, uzklausīt skolnieku, ja viņam kas nepatīk apmācīšanas procesā un vienkārši nestresot, ja kaut kas nesanāk,” viņš dalījās pārdomās.

Brigita atzina, ka par skolas skolotāju viņa nevēlētos būt, bet varbūt varētu mācīt dejošanu, jo pati nodarbojas ar horeogrāfiju. Tiesa, reiz viņai bijusi ideja kļūst par skolotāju, taču izvēlējusies citu ceļu, jo pedagoga darbs šķiet diezgan grūts. “Tev ir vienam pašam jāpārvalda pār visiem skolēniem, tik daudziem bērniem reizē. Es nebiju tam gatava, man likās par grūtu,” sacīja Brigita.

Savukārt Anatolijs pauda, ka tikai ar gadiem saprot vārda “skolotājs” nozīmi un to, ka pedagogs skolēnam ir teju kā tēvs un māte. Jaunietis vairāk nekā 12 gadus ir mācījies internātskolā, tādēļ īpaši lai saprot, ko nozīmē būt skolotājam.

“Īstenībā jau viņi gribēja mums visu to labāko, bet mēs pret viņiem tā… Gribējām parādīt, ka nevis skolotāji skolā ir galvenie, bet mēs esam skolas karaļi,” atceras Anatolijs.

Svetoslavs atzina, ka nevēlētos strādāt par skolotāju, jo no pedagogiem daudz dzirdēts, ka viņi nav apmierināti ar savu darbu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt