4. studija

Kā pieteikties vizītē pie valsts augstākajām amatpersonām?

4. studija

4.studijas viesis - Ugunsdrošības uzraudzības pārvaldes priekšnieks DZINTARS LAGZDIŅŠ

Ja nav skaidras naudas, pasažieri neuzņem sabiedriskajā transportā!

Ja autobusā salūst bankas karšu terminālis, pasažieri mēdz palikt pieturā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Lielā daļā starppilsētu autobusu var iegādāties biļeti ar maksājumu karti, bet, ja tehnisku iemeslu dēļ to nav iespējams izdarīt un makā skaidras naudas nav, pārvadātāji var paši izlemt, vai pasažierus uzņemt, un var rasties situācija, kad pasažieris paliek pieturā.

Kāds pasažieris raidījumu informēja, ka pārvadātāja “CATA” autobusā Siguldas pieturā nav varējis norēķināties par braucienu ar bankas karti, jo terminālis neesot strādājis. Vienu reizi pat nācies palikt pieturā, jo skaidras naudas līdzi nebija.

Ja pārvadātājs ir uzņēmis pasažieri, neskatoties uz to, ka bankas terminālis nestrādā, un vedis viņu bez maksas, tad tas ir paša pārvadātāja risks, skaidroja Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

“Tomēr mēs kā valsts institūcija īsti nevaram akceptēt to, ka bez maksas tiek pārvadāti tie pasažieri, kuri nav tiesīgi saņemt valsts apmaksātus braucienus,” piebilda Plone.

Viņa skaidroja, ka pastāv arī pārvadātāja iekšējie noteikumi un, piemēram, “CATA” gadījumā pasažierus autobusā uzņem arī tad, ja nestrādā bankas terminālis, “tad ik pēc kāda laika šoferis atkal mēģina izdrukāt, un tur ir atteikuma kvīts, un gadījumā, ja iekāpj kontrole, tad šoferis var parādīt to un apliecināt, ka viņš ir mēģinājis izsist arī kases aparātā šo biļeti, bet konkrētajā brīdī vienkārši nav varēts samaksāt”.

Tomēr pārvadātājs šādu iespēju neapstiprina: ja sistēma nestrādā un pasažierim skaidras naudas nav - neko darīt, jāpaliek vien pieturā.

“Mēnesī vidēji tiek veikti vairāk nekā 10 000 darījumu ar bankas maksājumu kartēm. Mēs, tāpat kā citi pārvadātāji, saskaramies ar problēmu, ka autobusos dažādu tehnisku iemeslu dēļ nav iespējams norēķināties ar bankas maksājumu karti. Viens no iemesliem ir pārtraukums vai nepietiekams pārklājums mobilā interneta darbībā, vai cita veida komunikācijas problēmas norēķinu sistēmā,” norādīja “CATA” pārstāvji.

“CATA” savā mājaslapā ir ievietojusi aicinājumu pasažieriem rēķināties ar iespējamiem, no pārvadātāja un autobusa vadītāja neatkarīgiem ārkārtas pārtraukumiem norēķinu karšu darījumu apstrādē.

“Lūdzam pasažierus vienmēr nodrošināties ar iespēju autobusā par braucienu norēķināties skaidrā naudā,” norādīts “CATA” paziņojumā.

Autotransporta direkcija gan aicina pārvadātājus, ja nestrādā terminālis un cilvēkam nav skaidras naudas, īpaši, ja tas ir diennakts tumšajā laikā vai ja tas ir pēdējais reiss, ja pieturā ir bērns - nekādā gadījumā bērnu neatstāt pieturā, bērns vienmēr ir jāuzņem sabiedriskajā transportā.

Šobrīd norēķināties ar karti var 635 no 1175 starppilsētu autobusiem, bet no 2021. gada visiem pārvadātājiem tā būs obligāta prasība, un Autotransporta direkcija pārvadātājam varēs piemērot līgumsodu, ja šis pakalpojums nedarbosies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti