LIZDA vadītāja Inga Vanaga Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" norādīja, ka kopš pēdējām streika izlīguma sarunām ir pagājis mēnesis, taču IZM joprojām nav likusi galdā jaunā pedagogu darba samaksas modeļa aprēķinus.
Vienlaikus LIZDA vadītāja pauda pārliecību, ka šie aprēķini jau cirkulējot publiskajā telpā - tie ir sniegti dažām institūcijām, piemēram, Finanšu ministrijai, bet LIZDA tie nav pieejami. "Mēs kārtējo reizi redzam, cik ministrija ir pozitīvi orientēta uz konstruktīvu dialogu," noteica Vanaga.
Izglītības un zinātnes ministres Mārītes Seiles padomniece komunikācijas jautājumos Ilze Salna Latvijas Radio raidījumā gan norādīja, ka aprēķini vēl ir procesā – tos vēl papildina un precizē saskaņā ar LIZDA un pašvaldību ieteikumiem.
"Mēs esam ieinteresēti, lai tie noteikumi, kurus piedāvāsim apspriešanai, būtu iespējami kvalitatīvi. (..) Tāpēc pirms izsūtīšanas sociālajiem partneriem ar šo papildināto noteikumu projektu versiju ar visiem aprēķiniem iepazīstinām ministrijas, veicam precizējumus, atsevišķas tehniskas detaļas saskaņojam ar pašvaldībām. Tiklīdz šis darbs būs pabeigts, tā šie aprēķini un viss jaunais tiesiskais regulējums tiks piedāvāts izskatīšanai LIZDA," teica Salna.
Viņa gan atturējās nosaukt konkrētu termiņu, kad LIZDA būs iespēja iepazīties ar šiem jaunajiem aprēķiniem. "Diemžēl šajā laikā tiek veidota jauna valdība un tas process iet tik ātri, cik tas iet. Precīzus termiņus nākamajiem soļiem neņemšos saukt," teica Salna.
Jau vēstīts, ka IZM papildinājusi pedagogu atalgojuma jauno modeli ar ierosinājumiem, kas saņemti nu jau demisionējušās premjeres vadītās pašvaldību darba grupās, kā arī no LIZDA. Ministrija sola tādu mehānismu, kas ļaus pašvaldībām pielāgoties atalgojuma modeļa ieviešanai, nesamazinot pašreizējās amatalgas.
Tāpat ziņots, ka septembrī LIZDA un IZM sarunas par jaunu atalgojuma modeli nonāca strupceļā. 27.novembrī notika pedagogu vienas dienas brīdinājuma streiks. Galvenās streika rīkotāju prasības bija budžetā rezervēto deviņu miljonu eiro novirzīšana mazo skolu atbalstam un pirmsskolas pedagogu atalgojumam, kā arī papildu finansējumam zinātnei.