Panorāma

Vēlas būt blakus "mūžīgajam bērnam" arī slimnīcā

Panorāma

Panorāma

IUB aizliedz ATD slēgt vairākus līgumus ar konkursu uzvarētājiem

IUB aizliedz slēgt līgumus par sabiedrisko transportu septiņās reģionālo autobusu tīkla daļās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 6 mēnešiem.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pēc sūdzību izskatīšanas konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033. gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās atcēlis Autotransporta direkcijas (ATD) pieņemtos lēmumus, aizliedzot slēgt līgumus ar izvēlētajiem uzvarētājiem, liecina IUB informācija.

ATD konkursā maršruta tīkla daļā "Gulbene, Alūksne, Balvi" par uzvarētāju atzina SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss", maršruta tīkla daļā "Jelgava, Dobele" – AS "Talsu autotransports", maršruta tīkla daļā "Madona" - SIA "Norma-A", maršruta tīkla daļā "Rēzekne, Ludza" – personu apvienība AS "Rēzeknes autobusu parks" un SIA "RO Reiss", maršruta tīkla daļā "Talsi, Tukums" – SIA "Tukuma auto", maršruta tīkla daļā "Valmiera, Valka, Smiltene" – SIA "VTU Valmiera", bet maršruta tīkla daļā "Ventspils" – "Latvijas sabiedriskais autobuss".

Par konkursa rezultātiem kopumā septiņas sūdzības iesniedza personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst SIA "Gulbenes autobuss" un "VTU Valmiera", pašvaldības SIA "Ventspils reiss", personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst "Latvijas sabiedriskais autobuss" un Lietuvas uzņēmums "Vlasava", kā arī "Tukuma auto" un "Talsu autotransports". 

IUB, izskatot sūdzības, aizliegusi ATD slēgt iepirkuma līgumus un uzdevusi atcelt pieņemtos lēmumus par konkursa uzvarētājiem. ATD 30 darbadienu laikā no IUB lēmuma paziņošanas jānovērš konstatētie pārkāpumi un atkārtoti jāizvērtē konkursā iesniegtie piedāvājumi.

LTV uzrunāja vairākus pretendentus, kuri vienlaikus gan paši apstrīdēja konkursa rezultātus, gan pašu uzvara kādā no lotēm tika apstrīdēta. Viņi situāciju komentēt nevēlējās.

Tikmēr “Rēzeknes autobusu parks”, kuru uzvara apstrīdēta, norādīja, ka pretendējuši uz darba turpināšanu maršrutos, kurus paši apkalpo jau vairāk nekā 50 gadus. “Citi pārvadātāji uzskata, ka nepareizi novērtēja mūs, ka bija daudz kļūdu. Bet tomēr birojā tā neuzskata, neatzīst, ka mums ir kļūdas,” sacīja AS “Rēzeknes autobusu parks” valdes priekšsēdētāja Svetlana Smule.

Tikmēr Iepirkumu uzraudzības birojs norādīja, ka pretendenti, piemēram, sūdzējās par nepamatoti lētu piedāvājumu no konkurentiem, par tehniskā piedāvājuma atbilstību autobusu nomaiņas plāniem, arī par Krievijas izraisītā kara ietekmi uz iepirkumu. Bija pretendenti, kas uzskatīja, ka situācija ir tik krasi mainījusies, ka iepirkums jāsāk no jauna.

Savukārt IUB secināja, ka iepirkums nav jāpārtrauc, taču pasūtītājam jeb Autotransporta direkcijai pieņemtais lēmums ir jāpārvērtē un jāpieņem jauns. Viens no iemesliem – paša pasūtītāja nekonsekvence lēmumos.

“Saistīts ar pretrunām paša pasūtītāja lēmumā. Vienās daļās pasūtītājs tos pašus apstākļus bijis atzinis par tādiem, kas ir pamatoti iepirkumu turpināt un pretendentu nenoraidīt, savukārt citās daļās tās pašas izmaksas bija novērtējis tādas, kas nav adekvātas, kuru dēļ pretendents ir jānoraida,” skaidroja Iepirkumu uzraudzības biroja vadītājs Artis Lapiņš.

Autotransporta direkcijā norādīja, ka vēl nav paspējuši pilnībā iepazīties ar apjomīgo 84 lappušu dokumentu, ko saņēmuši no Iepirkumu uzraudzības biroja. Taču uzsvēra, ka liela daļa sūdzību uzskata par nepamatotām.

“Mēs zinām, ka lielie iepirkumi vienmēr ir apstrīdami. Mēs esam rēķinājušies, un šobrīd es nevarētu teikt, ka mēs esam kaut kādā īpašā situācijā, kas ir neraksturīga kaut kam,” sacīja ATD pārstāvis Viktors Zaķis.

Autotransporta direkcijā uzskata, ka konkursa rezultātu pārskatīšana neietekmēs jaunā līguma slēgšanas termiņus, līdz ar to arī pasažierus.

KONTEKSTS:

ATD konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.

Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti.

Lielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā "Madona" un "Ventspils" – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu "Gulbene, Alūksne, Balvi", "Talsi, Tukums" un "Valmiera, Valka, Smiltene". Maršruta tīkla daļā "Rēzekne, Ludza" tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet "Jelgava, Dobele" – seši.

Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033. gada beigām.

Attiecīgais iepirkums bija atkārtoti sludināts konkurss,

jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.

Minētās septiņas tīkla daļas ir pēdējās, kurās tika izsludināts konkurss. 

Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās – "Liepāja", "Kuldīga, Saldus", "Pierīga", "Bauska" un "Daugavpils, Krāslava" – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stājās spēkā 2021. gada 1. augustā. Četrās maršrutu tīkla daļās – "Cēsis", "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni", "Limbaži, Sigulda" un "Ogre, Aizkraukle" – iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās "Ogre, Aizkraukle" un "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni" līgumi stājās spēkā 2022. gada 1. jūlijā, bet tīkla daļās "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda" noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023. gada 30. jūnijam.

Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti