Daugavpilī risina problēmu ar satiksmes kustību pār dzelzceļa pārbrauktuvēm

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 4 mēnešiem.

Daugavpilī notiek ceļu pārvada projektēšana, kas būs turpinājums pirms divarpus gadiem ekspluatācijā nodotajam 13 miljonus eiro vērtajam divlīmeņu ceļa pārvadam. Jaunais pārvads savienos pilsētas apkaimes ar centru, paātrinās satiksmes kustību un samazinās laiku, kāds jāpavada autovadītājiem ceļā, izvairoties no vairāku dzelzceļa pārbrauktuvju šķērsošanas. Ieceres autori sola, ka šis projekts esot labāk sagatavots atšķirībā no iepriekšējā pārvada, kura būvniecība raisīja tuvumā dzīvojošo iedzīvotāju neapmierinātību, jo daļa to īpašumu nonāca tilta paēnā.

Daugavpilī risina problēmu ar satiksmes kustību pār dzelzceļa pārbrauktuvēm
00:00 / 04:07
Lejuplādēt

Daugavpils ir dzelzceļa pilsēta, to šķērso vairākas dzelzceļa līnijas, un ideja par to, kā uzlabot transporta plūsmu pilsētā un satiksmes infrastruktūru, gaisā virmo jau kopš 1980. gadiem. 2020. gada vasarā ekspluatācijā tika nodots satiksmes pārvads, kā daļa no lielās ieceres, kas savienotu pilsētas centru ar mikrorajoniem, apejot dzelzceļu pārbrauktuves.

"Jaunais pārvads paredz, ka tas ceļš jeb tilts turpināsies pāri dzelzceļam un pa Kandavas ielu tālāk. Šobrīd šim projektam ir izsniegta būvatļauja un izstrādāts būvprojekts minimālā sastāvā. Tagad projektētāji strādā pie tehniskā projekta, un drīzumā projekts tiks akceptēts pilnībā," stāstīja Daugavpils Pilsētplānošanas un būvniecības departamenta vadītāja Santa Pupiņa.

Projektēšanu veic apvienība "BVT" ("BRD Projekts" un "Vektors T"), un projekts būs gatavs jau šī gada pirmajā pusē.

Projekta laikā ierosinātas dažādas aktivitātes, tostarp iedzīvotāju aptauja, jo pārvada būvniecības dēļ pilsētā nāksies šķirties no vairāk nekā pussimta jeb 58 kokiem un krūmiem, apliecināja projekta vadītājs Mārtiņš Matvejs.

"Tāds ir tas plāns atbilstoši nolietojumam, kas jau iepriekš bija saskaņots. Tagad mēs jau detalizējot, strādājot pie topogrāfiskā plāna, secinām, cik ir konkrēti to koku, kas cērtami nost. Bet mēs arī plānojam pasākumus, lai tos kompensētu. Tas ir arī viens no nosacījumiem mūsu būvatļaujā un arī no pasūtītāja puses. Cik cērtam, tik arī plānojam jaunus iestādīt. Brīvas vietas tur pietiekoši, veidosim jaunus stādījumus," pastāstīja Matvejs.

Žēl koku un krūmu, ko nāksies izcirst pārvada izbūves dēļ, un bažas – kā ieaugs jaunie, sacīja iedzīvotāji.

"Nav tik daudz jau to koku mūsu pilsētā, pamazām griež un griež. Tomēr apzaļumojums ir svarīgs priekš pilsētas, iedzīvotājiem labāk."

"Pat ja atjaunos apstādījumus, nav jau garantijas, ka tie koki pieaugs un mūsu klimatu izturēs."

Taču pārvads ir būtisks un pilsētai vajadzīgs, neslēpa aptaujātie iedzīvotāji.

"Tas projekts jau sen ir, būs noteikti labāka satiksme ar Ķīmiju, ar Jaunbūvi, ar Centru."

To, ka projekts vērsts tieši uz satiksmes uzlabošanu, apliecināja arī Santa Pupiņa: "Šis projekts savienos centru ar attālākajiem mikrorajoniem. Nebūs jāgaida un jātērē laiks, stāvot pie dzelzceļa pārbrauktuvēm."

Ja rēķina tikai attālumos, tad ar jauno pārvadu ceļš uz Daugavpils centru no apkaimēm pilsētā būs īsāks par aptuveni 2,5 kilometriem, projekta nozīmīgumu ieskicēja Daugavpils pilsētas Komunālās saimniecības pārvaldes vadītāja vietnieks Dmitrijs Dubins.

"Tagad mēs, ja braucam pāri dzelzceļa pārbrauktuvēm un tā ir slēgta, mēs apbraucam gandrīz 2,5 kilometrus apkārt. Ja būs pārvads, mēs uzreiz ātri no Jaunbūves būsim centrā.

Tas būs otrais lielākais satiksmes projekts, globālais naudas ziņā un transporta kustības pārvirzīšanas ziņā," pauda Dubins.

Naudas ziņā šis projekts būs gandrīz uz pusi dārgāks nekā jau uzbūvētais pirmais pārvada posms, bet līdzekļu avots vēl tiek meklēts, skaidroja Pupiņa.

"Summa vēl tiks precizēta, kad būvprojekts tiks iesniegts pilnā sastāvā. Finansējums noteikti nebūs pašvaldības, pašvaldībai vienīgi varētu būt līdzfinansējums. Tas būs vai nu valsts vai Eiropas Savienības fondu finansējums," atzina Pupiņa.

Projektā iesaistītie cer, ka šis projekts noteikti nepiedzīvos pirmā ceļu pārvada posma likteni, kad būvniecība neritēja raiti pasūtītāju un darbu izpildītāju nesaskaņu dēļ, un kad neapmierināti palika blakus esošo namu iemītnieki, kuru īpašumi būvdarbu laikā tika bojāti, plaisāja namu pamati un sienas, un daļa namu faktiski nonāca zem tilta.

"Ņemot vērā iepriekšējo pieredzi, šajā gadījumā jau iepriekš tika risinātas visas iespējamās problēmas ar zemes gabalu īpašniekiem vai kaimiņiem, kas ir blakus. Mēs ceram, ka nekas līdzīgs – kā iepriekšējā objektā – netiks piedzīvots," sacīja Pupiņa.

Par to, kad varētu sākties reālie darbi pie pārvada izbūves, Daugavpils Pilsētplānošanas un būvniecības departamenta vadītāja Santa Pupiņa Latvijas Radio sacīja: "Ja tā vienkāršiem vārdiem saka – kad būs nauda, tad arī sāksies būvdarbi."

Respektīvi, jaunā ceļu pārvada ar vairāku pievadceļu būvniecību Daugavpilī varētu sākties tad, kad būs pieejami Eiropas Savienības fondu līdzekļi. Daugavpils domes Attīstības departamenta plānos šis pārvads iekļauts sadaļā "Prioritāte" periodā līdz 2027. gadam kā "videi draudzīga un integrēta mobilitāte" ar nepieciešamajām investīcijām 25,6 miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti