Daugavpils Vienības tilts tika atklāts pirms 85 gadiem, 1935.gada novembrī, toreiz savienojot divas pilsētas – Daugavpili un Grīvu, kas tagad ir viens no Daugavpils mikrorajoniem. Simboliski tas ir arī tilts starp Latgali un Sēliju. Autovadītājiem būtiskākais – tas ir vienīgais tilts pilsētā, kas savieno abus Daugavas krastus. Tātad – noslogots.
Pēdējie lielākie remontdarbi uz šī tilta notika pirms 30 gadiem, kad uz vecajiem tilta balstiem tika uzklāts jauns tilts. Pirms nepilniem 10 gadiem tiltam tika mainītas deformācijas šuves. Pienācis laiks to kārtējai nomaiņai, pastāstīja Daugavpils komunālās saimniecības pārvaldes vadītājs Aivars Pudāns.
Deformācijas šuvēm ir sava loma tilta eksistencē, un tām ir jābūt kārtībā, skaidroja inženieris, ”Komunālās saimniecības pārvalde” vadītāja vietnieks Artūrs Džeriņš. Vienkāršu iedzīvotāju acu skatam šie bojājumi gan nav pamanāmi un arī nav draudīgi satiksmes kustībai pa tiltu.
Pirms 85 gadiem 300 metrus garā Daugavpils tilta pāri Daugavai izbūve izmaksāja 1,27 miljonus latu.
Tas, cik izmaksās Daugavpils Vienības tilta šuvju nomaiņa, nebūs zināms līdz iepirkuma konkursa beigām. Visdrīzāk konkursa rezultāti tiks paziņoti jau šomēnes.
Līdz ar darbu uzsākšanu, zinot satiksmes intensitāti, autovadītājiem būs jārēķinās ar neērtībām, kas varētu ilgt pat četrus mēnešus, pastāstīja Džeriņš.
Jārēķinās, ka
remontdarbi visdrīzāk notiks laikā, kad atsākies arī mācības skolās, kas radīs papildu satiksmes slodzi Vienības tiltam.
Autovadītāji uz plānotajiem Daugavpils Vienības tilta remontiem raugās ar dalītām jūtām. Kāds pielāgosies sastrēgumiem, kāds izvēlēsies citu tiltu Sventē vai uz šo laiku izvēlēsies palikt otrpus Daugavas.
Korekcijas remontdarbu laikos un izpildes termiņos iespējamas arī Covid-19 izplatības dēļ.