Apgrūtinošie ielu remontdarbi Bauskā beigušies un tagad Kalna iela, pa kuru diennaktī aiztraucas 16 000 automašīnu, ieguvusi gan jaunu asfalta segumu, gan modernus luksoforus, kuros redzams ne tikai gaismas signāls, bet arī tā ilgums.
Ielu ar četrām braukšanas joslām gājējiem paredzēts šķērsot 12 sekundēs. Tiesa, kad tās beigušās kopā ar brīdinošu skaņas signālu, zaļā gaisma iedegas vēl uz piecām sekundēm, tomēr daudzi, pārsvarā gados vecāki cilvēki, uzskata, ka tas ir par maz.
Bauskas iedzīvotāja Tamāra sūdzējās, ka laiks ielas šķērsošanai ir pārāk īss, „mašīnām ilgāk, bet mums pavisam īss laiciņš paliek, [..] ar skriešanu jāskrien”.
Arī Silvija atzina, ka „knapi paspēj pāriet, kad jau iedegās sarkanais”, iepriekš gan varēja paspēt pāriet ielu normāli.
Bauskas domē skaidro, ka zaļā gaisma deg tieši tikpat ilgi kā agrāk. Būvinženiere Agita Eglinska gan piekrīt, ka cilvēkiem ar kustību traucējumiem varētu būt problēmas paspēt šķērsot ielu, tomēr esot jāsaprot, ka kustības drošībai tagad paredzēti arī kreisie pagriezieni, kuru līdz šim nebija.
„Lai neatstātu vecos luksoforus un uzlabotu krustojumu ar Slimnīcas, Kraujas un Zaļo ielu, tika ievērtēti kreisie pagriezieni. Lai nomainītu luksoforus, tika izstrādāts tehniskais projekts un luksoforu gaisma pielāgota esošajai situācijai,” skaidroja Eglinska.
Veco cilvēku Bauskā ir ne mazums un arī sūdzību saņemts gana daudz, tāpēc domē sola, ka nākamā gada sākumā tikšot skaitīts un vērtēts, kas tad īsti notiek krustojumā, un, iespējams, luksofori tikšot pārprogrammēti.