Atrisināt problēmas ar «Liepājas autobusu parka» neizpildītajiem reisiem kavē ministra un Autotransporta direkcijas atšķirīgais redzējums

"Liepājas autobusu parks" turpina atcelt starppilsētu reisus. Sestdien, 30. septembrī, nebūs izpildīti desmit reisu Liepājas pusē. Kopumā šomēnes uzņēmums atcēla jau vairāk nekā 270 reisus, tādējādi ietekmēti varētu būt pat tūkstošiem pasažieru. Pagājušajā nedēļā jaunais satiksmes ministrs pieprasīja paskaidrojumus, taču pēc Latvijas Radio novērojumiem situāciju apgrūtina ministra un Autotransporta direkcijas nesaprašanās.

Atrisināt problēmas ar «Liepājas autobusu parka» neizpildītajiem reisiem kavē ministra un Autotransporta direkcijas atšķirīgais redzējums
00:00 / 02:50
Lejuplādēt

Viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem "Liepājas autobusu parks" iepriekš jau vairakkārt skaidroja, ka viņiem slimo ļoti daudz šoferu, tāpēc visus reisus nevar izpildīt. Vienlaikus viņi norādīja, ka nepārtraukti meklē risinājumus. Neatkarīgi no tā šogad komersants nav izpildījis jau vairāk nekā 850 reisu. Jaunais satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") atzīmē, ka viņa iesaiste nepilnu divu nedēļu laikā procesu ir iekustinājusi: "Šobrīd notiek līgumu pārskatīšanas process. Cik tālu mēs esam informēti – Autotransporta direkcija runā ar autopārvadātājiem par iespējamām korekcijām līgumos vai līgumu izbeigšanu abpusējā ceļā."

Turpretim Autotransporta direkcijā norāda, ka lauzt līgumu ar "Liepājas autobusu parku" viņiem nav prioritāte. Direkcijas pārstāve Sanita Heinsberga skaidro: "Šī kā parasti ir viena no iespējām. Tā vēl arvien ir iespējama, bet tas šobrīd nav mūsu mērķis un noteikti nav vienīgā, lielākā vai prioritārākā iespēja."

Briškens uzskata, ka problēmas otrs risinājums varētu būt lielāki sodi, kas pārvadātājam būtu jāpiemēro: "Nevis šie sodi, kas maksimāli ir 500 eiro mēnesī, bet tomēr sodīt par katru atcelto reisu."

Tikmēr Direkcijas pārstāve Sanita Heinsberga bilst, ka "ar katru neizpildīto reisu, pirmkārt, netiek maksāts pārvadātājam. Un ir arī līgumsods par katru neizpildīto reisu."

"Es ceru, ka viņi atnāks un arī man izstāstīs, kā šie sodi tiek piemēroti. Līdz šim man ir radies iespaids, ka, neatkarīgi no tā, vai tiek atcelti 50 vai 500 reisi, ir šie soda griesti – 500 eiro mēnesī, un ir ļoti sarežģīti piemērot augstākas sankcijas." – tā ministrs Briškens.

Tagadējos sodus par maigiem sauc Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta vadītājs Latvijā Andris Grafs, uzskatot, ka izmaiņām līgumā ir jābūt: "Jautājums – kā rīkosies otra puse, jo līgumu var grozīt tikai tad, ja abas puses piekrīt. Šeit nu gan es nebūtu ļoti optimistisks, ka iepirkuma rezultātā iegūtā konkrētā pārvadājumu skaita un izpildītā [dēļ uzņēmums] būs absolūti gatavs palielināt šos līgumsodus. Līdz ar to, man liekas, ir jāvērtē šī iespēja izbeigt līgumu, jo ir skaidrs – ja ir problēmas, un ja mēs skatāmies Latvijas tirgu,

ja citiem pārvadātājiem šādas problēmas nav, tad attiecīgi tā problēma tiešām ir konkrētajā pārvadājumā, nevis līgumu kopējā sistēmā."

Autotransporta direkcijā norāda, ka kopumā "Liepājas autobusu parks" šogad nav izpildījis mazāk par vienu procentu no visiem reisiem. Uz jautājumu, kāda ir tā robeža, līdz kurai uzņēmums var tā rīkoties, noskaidrojās, ka tādas nav.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti