Dzelzceļa pieturas «Rumbula» un «Dārziņi» šogad tomēr slēgs; nākotnē varētu atjaunot

Dzelzceļa pieturu "Rumbula" un "Dārziņi" par spīti iedzīvotāju lūgumam šogad tomēr slēgs. Tā piektdien nolēma Sabiedriskā transporta padomes sēdē, tādējādi plāns šogad slēgt sešas pieturas nav mainījies. Taču nākotnē "Rumbulas" un "Dārziņu" pieturas varētu atjaunot. 

Dzelzceļa pieturas «Rumbula» un »Dārziņi» šogad tomēr slēgs; nākotnē varētu atjaunot
00:00 / 02:49
Lejuplādēt

Tuvāko mēnešu laikā vilciens pārstās pieturēt Jelgavas līnijas pieturā "Cena", Tukuma līnijā pasažieriem vairs nebūs pieejama "Kūdra", Skultes līnijā – "Inčupe". Savukārt Aizkraukles līnijā slēgs pat trīs pieturas – "Kaibalu", "Dārziņus" un "Rumbulu". 

Iemesls pieturu slēgšanai – ļoti maz pasažieru izmanto šīs pieturas. Tā secināja Autotransporta direkcijā. 

Par "Rumbulas" un "Dārziņu" pieturu saglabāšanu iedzīvotāji ir vērsušies pie valsts. Par to piektdien diskutēja Sabiedriskā transporta padomes sēdē. Autotransporta direkcijas vadītājs Artūrs Caune secināja, ka pietura "Dārziņi" ierīkota līkumā, tāpēc pasažieriem tā nav droša.

"Pieturas punktu "Dārziņi" [varētu] pabīdīt uz Rīgas pusi par kādiem 500–600 metriem, [tādējādi] izcelt ārā no līknes. Tad tur būtu gan labāka piekļuve, tad rastos normāls pieprasījums, jo šobrīd ne no vienas, ne no otras puses īsi nevar piekļūt," norādīja Caune.

Mainīt staciju atrašanās vietu apgrūtina arī fakts, ka "Dārziņi" un "Rumbula" katra atrodas citā pašvaldībā. "Dārziņi" – Salaspils novadā, bet "Rumbula" – Ropažu novadā. Turklāt abas pieturas robežojas ar Rīgas teritoriju, tāpēc sadarbība ir jāmeklē visiem kopā. Tā uzskata Autotransporta direkcijā.

Slēdzot minētās pieturas, pasažieri nevarēs nokļūt savā darbavietā, norādīja Rīgas plānošanas reģiona pārstāve Ligita Olante, kā piemēru minot kādu rūpnīcu: "Ļoti daudz strādāja no Lielvārdes, no Ogres. Kad mēs samazinājām reisu skaitu, bija ļoti lielas diskusijas 2019. gadā vai kad. Tad jau [darbinieki] pazuda. Daudzi aizgāja prom. [Darbinieki saka]: "Nē, mums ir tik sarežģīti pie jums piekļūt. Arī ar visām pieturām uz Maskavas ielas, jo pāriet [ielai] pāri, kur ir betona bluķi… Kā pāriet pāri?"

Savukārt Autotransporta direkcijas ideja pieturas pārcelt Olantei pārliecību nerada.

Satiksmes ministrijas Valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands norādīja, ka pieturas netiktu pārceltas ne nākamgad, ne aiznākamgad. Skaidras atbildes, kad "Rumbulas" un "Dārziņu" pieturas varētu pārvietot, nav.

"Tas kopējais virziens paliek – uz slēgšanu ir jāvirzās, bet nodrošinot saprātīgas un piemērotas alternatīvas, ja ir. Ja nav, tad vienalga ir jārod iespējas tās izveidot," pauda Merirands.

Sēdē sprieda arī par pieturas "Jaungulbene" atjaunošanu. Nolemts, ka tādai ir jābūt, taču vispirms stacija ir jāsakārto un pasažieriem jāpielāgo. Kad to izdarīs, pagaidām nav zināms.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti