EP vēlēšanu aģitācijai līdz šim visvairāk tērējies «Apvienotais saraksts», ZZS un «Latvija pirmajā vietā»

Kopš priekšvēlēšanu aģitācijas perioda sākuma politiskās organizācijas deklarējušas aģitācijas izdevumos gandrīz 2 miljonus eiro, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopojums.

Partijas un to apvienības no 10. februāra, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 8. jūnijā gaidāmajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām, līdz 28. maijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā par 1 955 351,87 eiro. 

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro. 

Visvairāk tērē "Apvienotais saraksts", kas līdz šim priekšvēlēšanu izdevumos deklarējis nepilnus 400 tūkstošus eiro, pēc tam seko Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) ar nepilniem 274 tūkstošiem eiro, "Latvija pirmajā vietā" – 231,7 tūkstošiem eiro, "Stabilitātei!" – nepilniem 220 tūkstošiem eiro un "Jaunā Vienotība" ar 190,2 tūkstošiem eiro.

"Latvijas attīstībai" deklarējusi nepilnus 148 tūkstošus eiro, Nacionālā apvienība – 138 tūkstošus, "Saskaņa" – nepilnus 114 tūkstošus, "Suverēnā vara" – nepilnus 72 tūkstošus, "Kustība "Par!"" – 70,5 tūkstošus, "Progresīvie" – nepilnus 47 tūkstošus, Jaunā konservatīvā partija – 26,6 tūkstošus, "Tauta. Zeme. Valstiskums." – nepilnus 19 tūkstošus, Centra partija – vairāk nekā 6000, Apvienība "Jaunlatvieši" – teju 315 eiro, bet "Tautas varas spēks" – nevienu eiro.

Katram politiskajam spēkam ir arī dažādas pieejas sabiedrības uzrunāšanai. Piemēram,

"Apvienotais saraksts", "Saskaņa", "Latvija pirmajā vietā", "Jaunā Vienotība" un Nacionālā apvienība visvairāk tērējas vides reklāmām, tikmēr Zaļo un Zemnieku savienība un arī "Latvija pirmajā vietā" – radio, bet "Stabilitātei!" – presē.

Savukārt aģitācijai internetā vairāk tērēties plāno "Kustība "Par!", "Latvijas attīstībai", arī "Stabilitātei!" un "Apvienotais saraksts".

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB.

Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

 

KONTEKSTS: 

Eiropas Parlamenta vēlēšanas Eiropas Savienības dalībvalstīs notiks no 6. līdz 9. jūnijam.

Vēlēšanas Latvijā notiks 8. jūnijā. Sarakstus pieteikušas 16 partijas. Nākamā Eiropas Parlamenta sastāvā Latvijai būs deviņas deputātu vietas pašreizējo astoņu vietā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti