Salacgrīvā jauna tilta izbūvi sāks līdz 10. jūnijam

Noslēgts un stājies spēkā līgums ar pilnsabiedrību "NB&Tilts" par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1) (91,10. km). Būvniecības darbus plāno sākt līdz 10. jūnijam.

"Latvijas Valsts ceļi" informēja, ka "NB&Tilts" piedāvājums tilta izbūvei bija ar zemāko cenu 14,97 miljoni eiro (bez PVN); pilnsabiedrību veido uzņēmumi SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts".

Esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Būvniekam darbi ir jāuzsāk līdz 10. jūnijam, bet jāpabeidz 2025. gada rudenī. 

Lai būvdarbu laikā nodrošinātu satiksmi pār Salacu, tiks izbūvēts pagaidu tilts.

Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors – SIA "Projekts 3", būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts".

Tilts pār Salacu uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršruta E67 jeb "Via Baltica" posms, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti. 

Jaunā tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukuma ietvaros līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments.

Lēmums par tilta būvdarbu iepirkuma rezultātiem tika pieņemts marta beigās, bet pirms līguma slēgšanas valdība lēma par tilta pārņemšanu valsts īpašumā.

KONTEKSTS:

Pērnā gada vasarā Salacgrīvā esošā Salacas tilta, kas ir daļa no starptautiskās nozīmes autoceļa "Via Baltica", sliktais tehniskais stāvoklis piesaistīja ne tikai vietējo, bet arī kaimiņvalstu uzmanību, Igaunijas Satiksmes departamentam lūdzot Latvijas kolēģus skaidrot situāciju.

Tilts pār Salacu ir jau cienījamā vecumā – teju 65 gadus vecs. Tam ir bijuši remonti, bet kapitālā remonta nav bijis. 2020. gada rudenī veiktā izpēte liecināja – vai nu nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai tilta lietošana jāierobežo. Tilts ir daļa no nozīmīgas tranzīta šosejas, kas ir svarīga arī šī brīža ģeopolitiskās situācijas ziņā, un, ņemot vērā valsts drošības aspektu, tilta pārbūves projekts tika iesniegts Militārās mobilitātes projektu konkursā, caur kuru saņēma 7,5 miljonu eiro līdzfinansējumu.

Lai paātrinātu tilta būvniecību, valdība atbalstīja tā pārņemšanu no Limbažu novada pašvaldības valsts īpašumā bez atlīdzības. Pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.

Iepirkumā par tilta pārbūvi uzvarējusi piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kas būvdarbus piedāvājusi veikt par nepilniem 15 miljoniem eiro bez PVN.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti