Dienas ziņas

Portālam "latvija.lv" var piekļūt ar SmartID

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Vēlas glābt Aptiekas dižozolu Cīravā

Cīravā vietējie iedzīvotāji vāc parakstus ceļa novirzīšanai no Aptiekas dižozola

Sākta parakstu vākšana Aptiekas dižozola aizstāvībai Cīravā. Padomju laikos uzceltais ceļš un meliorācija, pēc cīravnieku domām, bojā koka saknes. Par sliktu dižkokam nāk arī caur zaru vainagu izvilktie elektrības vadi. Tomēr pašvaldība iespēju pārbūvēt ceļu neredz.  

700 gadus vecais Aptiekas dižozols atrodas privātīpašuma teritorijā, un tam garām iet arī pašvaldības ceļš.

Ceļš izbūvēts 70. gados, un tas pēc iniciatīvas autoru domām bojā ozola saknes, jo pa to ikdienā brauc gan vieglie auto, gan reizēm smagā tehnika. Dižozola aizstāvji vēlas panākt ceļa pārbūvi, par vairākiem metriem attālinot to no koka.

Cīrava
Cīrava

Cīravnieks Guntis gan sprieda, ka parakstīt iniciatīvu var, bet "tur ir zemniekiem zemes apkārt, un tie diez vai piekritīs, tur ir jāprasa, kam tā zeme pieder, lai to ceļu varētu pārlikt".

Bet cīravnieks Aigars norādīja, ka tas koks tur jau ir ilgus gadus, "un uztaisīt jaunu ceļa projektu apkārt – tas nav iespējams". Viņš uzskata, ka ceļš ir svarīgs, "tomēr tur dzīvo daudzi cilvēki, arī mediķi, un tas ir primārais".

Cīravniece Mirdza gan pauda gatavību parakstīt šādu iniciatīvu, jo koku "noteikti vajag aizsargāt".

Tomēr pašvaldība ceļa pārbūvei iespēju nesaskata.

Cīravas pagasta pārvaldes vadītājs Andris Petrovics skaidroja, ka "ceļš, kuru gribēja saimniece novirzīt, atrodas uz privātīpašuma zemes, kura būtu pašvaldībai jāatsavina. Arī uz tās zemes turpat blakus ir "Latvenergo" transformators ar visiem kabeļiem un tā tālāk. Tas būtu ļoti sarežģīti, un arī zeme ir purvaina. Tas prasītu ļoti lielus ieguldījumus, un pašvaldībai tādu līdzekļu pašlaik nav".

Dabas pētnieks Guntis Eniņš, kurš apzinājis arī šo dižozolu, norādīja – šāds ceļš lielu kaitējumu kokam nenodara.

Viņš gan arī pieļauj, ka ozols varētu būt pāris gadsimtus jaunāks, bet precīzi mērījumi nav veikti. 

Andris Petrovics sacīja, ka ir arī slēdzieni no ekspertiem, kas apsekoja ozolu, un tie atzīst – "ja ceļa nebūtu, būtu labāk, bet ozols ir ideālā stāvoklī saglabājies".

"Es uzskatu, ka lielu, nu, kā teikt, bojājumu šim kokam ceļš nerada," pauda Petrovics.

Lai iniciatīvu par ceļa pārvietošanu iesniegtu Dienvidkurzemes pašvaldībā, nepieciešams savākt vismaz 400 parakstu, un šobrīd savākti 111.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti