4. studija

Kāda dzīvība uzplaukst dabā novembrī?

4. studija

Vai notekūdeņi no ēdināšanas uzņēmuma samaitājuši dzeramo ūdeni akā?

Kāpēc 9.trolejbuss vairs neiegriezīsies Ķīpsalā?

9. trolejbusa pasažieri nemierā ar maršruta maiņu: uz Ķīpsalu no Centrālās stacijas nu tikai ar pārsēšanos

Uzņēmums "Rīgas satiksme" publicējis informāciju, ka no 21. novembra 9. trolejbuss virzienā uz Iļģuciemu mainīs maršrutu un nepieturēs Ķīpsalā. Pasažieri uzskata, ka tas ir ļoti neapdomīgs solis, jo no centra nokļūt Ķīpsalā jau tā bijis apgrūtinoši, bet tagad uz Ķīpsalu ar sabiedrisko transportu vairs nevarēs nokļūt bez pārsēšanās. Tikmēr "Rīgas satiksme" norāda, ka izmaiņas veiktas, rūpīgi pētot un analizējot maršrutu, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Pie raidījuma vērsās skatītāja Ieva, kura sašutusi par neērtībām, ko radīs izmaiņas 9. trolejbusa maršrutā. Viņa uzskata, ka lēmums ir nepārdomāts, un tas nav ticis apspriests: 8. novembrī "Rīgas satiksme" nopublicējusi informāciju par maršruta maiņu, bet 15. novembrī informācija jau izvietota trolejbusa pieturās.

Jaunais maršruts vairs neļaus ērti un bez pārsēšanas aizbraukt līdz Ķīpsalai. Šīs izmaiņas ietekmēs kā Ķīpsalas iedzīvotājus, tā Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studentus, darbiniekus, kā arī baseina un izstāžu zāles apmeklētājus.

"Rīgas satiksme" veikusi pasažieru analīzi

"Rīgas satiksmē" uzsvēra, ka iepriekš veikta rūpīga 9. trolejbusa maršruta izpēte un analīze.

"Lielākais pasažieru vairums izmanto šo trolejbusu, lai nokļūtu Iļģuciemā," pauda "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševica-Feldmane. "Līdz ar šīm izmaiņām pasažieri, kas brauc uz šo galapunktu, iegūs gan īsāku laiku, ko viņi pavadīs maršrutā, gan arī, attiecīgi veicot šīs izmaiņas, mēs varēsim palielināt reisu skaitu. Tātad lielākajam pasažieru vairumam šīs izmaiņas būs pozitīvas."

Secināts, ka pasažieri biežāk izmanto 9. trolejbusu, braucot no Iļģuciema uz pilsētas centru nekā no centra uz Iļģuciemu, un iemesls tam esot ceļā pavadītais laiks.

Savukārt brīvdienās virzienā uz Iļģuciemu 9. trolejbuss bieži iekļuvis sastrēgumos, kas saistīti ar dažādiem pasākumiem Ķīpsalas izstāžu centrā.

Līdz ar 9. trolejbusa maršruta izmaiņām līdz Iļģuciemam pasažieri nu varēs nokļūt vairāk nekā 10 minūtes ātrāk. Diemžēl tiem, kuri vēlas no Centrālās stacijas aizbraukt tieši līdz Ķīpsalai, situācija ir kļuvusi krietni neērtāka. Tagad šo it kā īso posmu var veikt tikai ar 57. autobusu, kurš kursē tikai dažas reizes dienā, vai arī jāiet ar kājām.

4 kilometri jāveic ar pārsēšanos

"Tagad ir tā, ka ir jābrauc vai nu ar 3. autobusu līdz Raņķa dambim un jāiet ar kājām kilometru vai pusotru kilometru," pauda Ieva. "Vēl var braukt ar diviem transportlīdzekļiem, kuriem nav nodrošināta savienojamība. Tas būtu ar 19. trolejbusu līdz Medicīnas muzejam un tad jāiet ar kājām līdz 2. ģimnāzijai, vai arī ir jābrauc līdz Mākslas muzejam, jāiet pāri ielai, vai arī jābrauc apkārt Esplanādei."

Ieva aprēķinājusi, ka iepriekš, izmantojot 9. trolejbusu, Ķīpsalu varēja sasniegt 14 minūtēs, bet tagad 4 kilometri esot jābrauc 35-45 minūtes.

"Protams, ka tā ir, no vienas puses, ērtāk, bet, no otras puses, – tas ļoti ierobežo gan maršrutus, gan reisu skaitus šajos maršrutos," norādīja Bartaševica-Feldmane. "Ikviena cilvēka vēlme ir, lai kursētu tieši sabiedriskais transports no manas vietas, kur es dzīvoju, līdz vēlamajam galapunktam, bet šeit ir jāsaprot šie resursi – gan transportlīdzekļu skaits, gan vadītāju resurss."

Maršruta izmaiņas
Maršruta izmaiņas

Tātad noteicošais ir pasažieru vairākums jeb Iļģuciema iemītnieki, kas līdz ar šīm pārmaiņām ietaupīs ceļā pavadīto laiku.

Izmaiņas apstiprinātas un maršrutu mainīt neplāno

Tomēr "4. studijas" skatītāja novērojusi, ka Ķīpsalā izkāpj ļoti daudz ļaužu. Viņa uzskata, ka, iespējams, kļūdains lēmums pieņemts tādēļ, ka ar e-talonu nevar piefiksēt, kurā vietā attiecīgais pasažieris izkāpj.

"Rīgas satiksme" gan šim apgalvojumam nepiekrita un skaidroja: "Mēs varam, jo mūsu jaunie transportlīdzekļi aprīkoti ar automātiskajām pasažieru skaitīšanas sistēmām, ne visi, un, protams, veicot šīs izmaiņas, tās tiek analizētas, lai ieguvumu būtu pēc iespējas vairāk."

Kaut arī Ķīpsalas iedzīvotājiem un apmeklētājiem būtu ērtāk, ja arī turpmāk šeit pieturētu 9. trolejbuss, izmaiņas maršrutā ir apstiprinātas un neesot pamata cerēt, ka tuvā nākotnē šeit varētu izveidot citu maršrutu, kas savienotu Centrālo staciju un Ķīpsalu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti