Satiksmes ministrijai iesniegs iniciatīvu atjaunot vilcienu reisus starp Rīgu un Ventspili

Iedzīvotāju iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" pāris dienu laikā savākuši parakstus par pasažieru vilciena satiksmes atjaunošanu starp Rīgu un Ventspili, kas Latvijā ir vienīgā no lielajām pilsētām, uz kuru pasažieru vilcieni nekursē. Pēdējais vilciens ceļā devās pirms teju 14 gadiem. Iedzīvotāju parakstus tālāk paredzēts nodot Satiksmes ministrijā.

Satiksmes ministrijai iesniegs iniciatīvu atjaunot vilcienu reisus starp Rīgu un Ventspili
00:00 / 03:19
Lejuplādēt

Uz Daugavpili, Liepāju, Jelgavu, Jūrmalu, Rēzekni, Ogri, Valmieru un Jēkabpili pasažieri ar vilcienu var nokļūt jebkurā dienā, bet uz Ventspili patlaban kursē tikai kravas vilcieni. Pasažieru satiksme pārtraukta 2010. gada februārī.

Kā pērn norādījusi Ventspils novada pašvaldība, vilcienus ar autobusiem šajā maršrutā sāka aizstāt ekonomiskās krīzes dēļ. 

Lai vilcienu satiksmi starp galvaspilsētu un Ventspili atjaunotu, pāris dienu laikā iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" iedzīvotāji ir savākuši jau teju 1400 parakstu, līdz ar to iniciatīvu paredzēts iesniegt vērtēšanai Satiksmes ministrijā.

Iniciatīvas autors ir Ivans Vasiļenko, kurš ar autobusiem bieži braukājot uz Rīgu un Ventspili.

Iniciatīvas autors Ivans Vasiļenko par vilcienu satiksmi starp Rīgu un Ventspili
00:00 / 00:32
Lejuplādēt

"Primāri tas bija komforts, jo es pats ļoti bieži braucu. Esmu students. Braucu ar autobusiem no Rīgas uz Ventspili vai pretēji. Man tas ir diezgan sarežģīti. Bet tāds kā motivators bija tas, ka pēdējā laikā šī tēma ir diezgan populāra – mums ir jauns zīmols "Vivi", [uz] Liepāju ir paplašināta vilcienu satiksme. Es uzskatu, ka [satiksmi uz Ventspili] var realizēt. Galvenais ir pareizi pārdalīt resursus," Latvijas Radio norādīja Vasiļenko.

Galvenais jautājums ir par to, vai valsts ir gatava braucienus dotēt, norādīja Ventspils mērs Jānis Vītoliņš no "Latvijai un Ventspilij", atzīstot, ka pašvaldība to nevar atļauties.

Satiksmi atjaunot vēloties atbildīgajā ministrijā, taču problēmas esot ar vilcienu ritošo sastāvu.

"Esošo dīzeļvilcienu iespējas, korekti sakot, ir faktiski pārsniegtas un izsmeltas. Tā ka, nemeklējot kādas papildu ritošā sastāva iespējas, ļoti grūti to būtu apsolīt. Mēs nevaram piesaistīt Eiropas Savienības fondus, valsts budžeta iespējas ir ārkārtīgi ierobežotas, lai mēs varētu ne tikai nomanīt, bet arī paplašināt ritošo sastāvu, kas varētu darboties neelektrificētajā zonā," skaidroja Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktora vietnieks Patriks Markēvičs.

Atjaunot vilcienu kustību, iespējams, varētu tuvāko piecu līdz septiņu gadu laikā. Pagaidām nav zināms, vai līdz tam varēs atjaunot esošo sastāvu vai piepirkt lietotus vilcienus.

"Mēs šobrīd skatāmies uz vidēju termiņu. Ilgtermiņā plānojam baterijelektrovilcienu piegādes. Mēs arī Ventspili iekļaujam, un skatāmies, kādā veidā šādus pārvadājumus varētu nodrošināt.

Tur gan jāpiebilst, ka tur infrastruktūrā ir nepieciešami ieguldījumi. Līdz ar to tas noteikti ir vēl mazliet tālāks nākotnes plāns,"

pastāstīja Autotransporta direkcijas vadītājs Artūrs Caune.

Cik maksātu maršruta atjaunošana, atbildīgie nevar nosaukt, sakot, ka tas jāaprēķina. Par spīti daudz nezināmajiem, Autotransporta direkcijas vadītājs lēš, ka satiksmes atjaunošanas brīdī vilcienam starp Rīgu un Ventspili būtu jābrauc 2,5 stundas. Tātad vilciens brauktu aptuveni par pusstundu ātrāk, nekā patlaban ceļu veic autobuss.

Par vilcienu satiksmes atjaunošanu iedzīvotājus aptaujājis arī portāls "Ventasbalss.lv", kur savu vērtējumu izteikuši jau vairāk nekā 580 cilvēku, no kuriem 59% ir pārliecināti, ka vilcienu satiksme būtu ērta. Ja vilcienu satiksme būtu lētāka par braucienu ar autobusu, tad par to būtu 13% respondentu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti