4. studija

Kam un par ko pasniegs "Birokrātijas balvu 2024"?

4. studija

4. studija. Aizsalušas caurules, reklāmas bukleti pastkastē

Caurules aizsalušas: vai apsaimniekotājs drīkst 10 dienas atstāt bez ūdens?

Sala dēļ māja Jūrmalā 10 dienas paliek bez ūdens; apsaimniekotājs iedzīvotāju zvanus ignorējis

Bargā sala laikā vairāki pilsētnieki Rīgā saskārušies ar neērtībām, kad, aizsalstot ūdensvadam, dzīvokļos netika piegādāts aukstais ūdens. Tikmēr kāda māja Jūrmalā bez aukstā ūdens palikusi pat 10 dienas, bet apsaimniekotājs uz klientu zvaniem nav atbildējis, noskaidroja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Kad raidījums "4. studija" pie jūrmalnieces Antras viesojās Leona Paegles ielā, viņa teju vai ar baudu veica ikdienišķas lietas – mazgāja grīdu un traukus. Šajā namā ūdens nebija 10 dienas. Antra mazgāties ik pārdienas devusies pie draugiem, pārējām sadzīves vajadzībām ūdeni pirkusi veikalā. Īsti gan nezina, kā ar ūdens trūkumu sadzīvojuši kaimiņi. 

"Nezinu, kā tika galā. Tāpat gāja uz aku – te ir pumpis ielas galā. Gāja uz pumpi pēc ūdens, lai varētu tualetē izmantot," sacīja Antra.

Apsaimniekotājs izvairījies no tiešas komunikācijas

Antras telefona zvanu un īsziņu vēsturē uzskatāmi var redzēt, ka ar pārvaldnieku un avārijas dienestu viņa katru dienu sazinājusies vairākkārtīgi. Visnepieņemamākais Antrai šķiet tas, ka šādā – krīzes – situācijā mājas pārvaldnieks no apsaimniekošanas firmas "Civinity mājas Jūrmala" ar iedzīvotājiem komunicējis tikai un vienīgi ar īsziņu palīdzību, izvairoties no tiešas komunikācijas. 

"Neatlaidīgi zvanījām. Cīnījāmies ar avārijas dienestu, ar namu pārvaldnieku, kurš neatbildēja uz telefona zvaniem. Vakar parādījās ūdens un esam laimīgi," sacīja Antra, norādot, ka pārvaldniekam zvanījusi un rakstījusi ziņas katru dienu.

Iedzīvotājiem neesot pārliecības, ka pārvaldnieks no sirds vēlējies pēc iespējas ātrāk situāciju risināt, bet kā lielāku varbūtību min, ka "Civinity mājas Jūrmala" gluži vienkārši gaidīja atkusni, jo tad ūdens uzrastos pats no sevis. 

Arī raidījums "4. studija" pārliecinājās, ka mājas apsaimniekotājs no sarunas izvairās un atzīst tikai rakstveida komunikāciju.

"Daļa no bojātā ūdensvada iet zem kāda dzīvokļa grīdas, kas ir neapdzīvots un neapkurināts. Konkrētā dzīvokļa īpašnieks ir miris, un kopš 2023. gada pavasara mantojumu un saistības neviens nav pārņēmis. Lai iekļūtu dzīvoklī un varētu veikt remonta darbus, bija jāveic virkne formalitāšu, piesaistot arī pašvaldības policiju, tādēļ darbu veikšana prasīja ilgāku laiku. Pārvaldnieks ir veicis stāvvada nosiltināšanas darbus koplietošanas telpās, kā arī, lai novērstu situācijas atkārtošanos, esam papildus veikuši cauruļvadu siltināšanas darbus," rakstveida vēstulē norādīja SIA "Civinity" Mārketinga un komunikācijas speciāliste Ksenija Ērgle.

Lai arī uzņēmums SIA "Jūrmalas ūdens" nebūšanu novēršanā iesaistās tikai tad, ja avārijas vieta ir ārpus mājai piegulošās teritorijas, ja namu pārvaldnieks vēršas pēc palīdzības, ūdens piegādātāji krīzes situācijās  nāk talkā, piegādājot pārvadājamo ūdens mucu. Tomēr "Jūrmalas ūdens" komercdirektors Jānis Daugavvanags sacīja, ka arī mucā ūdens sala laikā sasalst, tāpēc ūdens pēc piegādāšanas iedzīvotājiem būtu jāsaņem uzreiz.

Taisnības labad gan jāpiebilst, ka no 6. līdz 17. janvārim vairākas dienas Jūrmalā temperatūra bija mērāma plusos. Tā kā pārvaldnieks iedzīvotājiem ūdeni nesarūpēja, Antra gājusi pēc ūdens uz veikalu, kā arī pie radiem. "Es nemetīšu ārā pudeles. Jo garantijas, ka man būs ūdens, nav," viņa sacīja.

Rīgā iedzīvotāji ūdeni gaida četras dienas

Līdzīga problēma šoziem piemeklējusi arī kādas Tallinas ielas mājas iedzīvotājus Rīgā. 

"Mana 81 gadu vecā tante zvanīja uz "Rīgas namu pārvaldnieka" (RNP) vienoto telefonu pirmdien no rīta, kur atbildēja, ka divu dienu laikā izskatīs pieteikumu. Šodien ir trešdiena, viņa ir zvanījusi atkārtoti, bet diemžēl vēl aizvien dzīvo bez ūdens. Gribētu zināt kā RNP organizē šādus avārijas darbus, lai mūsdienās cilvēkam nebūtu jādzīvo kā 19. gadsimtā. Zinot, ka ir tāda problēma aukstajā laikā, vai tiešām nevar organizēt darbus citādāk?" vēstulē LTV neizpratni pauda Tallinas ielas nama iedzīvotājas radiniece Lilita.

Ūdens parādījies pēc četrām dienām, turklāt iedzīvotāji apgalvo, ka labošanas darbi norisinājušies ne ilgāk par piecām minūtēm. 

Uzņēmuma pārstāvis Krists Leiškalns norādīja, ka konkrētajā gadījumā ūdens caurule aizsalusi viena neapkurināta dzīvokļa dēļ. "Darbu izpildes ātrums ir tieši atkarīgs no vairākiem apstākļiem – ēku skaita, kur traucēta ūdens apgāde, piekļuves iespējām darbu veikšanai ūdensvada atkausēšanai īpašumos. 10. janvārī RNP darbinieki veica nepieciešamos darbus caurules atsaldēšanai," viņš norādīja.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti