Vidējā ātruma kontroles pirmie rezultāti: smago negadījumu skaits samazinājies par 73%

Sākotnējā divu mēnešu statistika par vidējā ātruma kontroles posmu darbību liecina, ka posmos ievērojami samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaits, vēl straujāk samazinājies negadījumu skaits ar cietušajiem vai ievainotajiem, informēja "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Pozitīvi rezultāti vēl pirms iekārtu darbības

Šī gada augustā un septembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2022. gadā, vidējā ātruma kontroles posmos avāriju skaits samazinājies par 46%, negadījumu skaits ar cietušajiem – par 64%, bet ar ievainotajiem – par 73%.

Tomēr divi mēneši ir vēl neliels periods kvalitatīvas statistikas iegūšanai, precīzāki dati būs redzami, kad iekārtas būs darbojušās pilnu gadu, norādīja LVC.

Statistikas dati liecina, ka vidējās kontroles posmos braukšanas ātrums samazinājās, vēl pirms iekārtas sāka darboties.

Tas notika uzreiz pēc tam, kad tika uzstādīts aprīkojums un attiecīgās ceļazīmes.

Patlaban valsts ceļu tīklā darbojas 15 vidējā ātruma kontroles posmi. Vēl viens posms jau ir uzbūvēts, bet tajā ir mainīgs ātruma režīms, tāpēc vēl turpinās protokola izstrāde šim posmam. 

Vidējā ātruma kontroles radarus liks vēl 17 ceļu posmos

Plānots, ka novembra beigās sāks projektēt nākamo 17 vidējā ātruma kontroles posmu elektrības pieslēgumus un iekārtas, vēl tiek saskaņoti līguma nosacījumi.

Nākamie 17 posmi būs uz sekojošiem valsts autoceļiem:

Tallinas šoseja (A1) no Vitrupes līdz Svētciemam (74,5.–81,15.km) 

Vidzemes šoseja (A2):

  • No Krasta ielas Ieriķos līdz autoceļam P20 (pagrieziens uz Cēsim) (72,25.–77,15.km)
  • No Bērzkroga līdz Smiltenes aplim (94,8.–125,7.km)
  • Valmieras šoseja (A3) no Stalbes līdz Rubenei (40,1.–55,55.km) 

Rīgas apvedceļš (A4) (Baltezers–Saulkalne): 

  •  No krustojuma ar autoceļu P4 līdz tiltam pār Mazo Juglu(9,65.–13,9.km)
  •  No krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (14,5.–19,98.km)

Rīgas apvedceļš (A5) (Salaspils–Babīte) aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai Virši (14,1.–20,1. km)

Daugavpils šoseja (A6) no Dzelmēm līdz Uplejām (66,1.–77,1.km)
Liepājas šoseja (A9): 

  • Aiz Liepājas šosejas 10. km līdz Tīreļiem (9,9.–23,1.km)
  • No Apšupes līdz Tiltiņiem (39,1.–56,7.km)
  • No Blīdenes līdz Brocēniem (79,91.–93,6.km)

Autoceļš Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12): 

  • No Varakļāniem līdz Kristceļiem (61.–69.km)
  • Pirms Greiškāniem līdz autoceļa A12 108. km (106,25.–108.km)

Autoceļš Tīnūži–Koknese (P80): 

  • No Tīnūžiem līdz Ziediņiem (0,35.–1,75.km)
  • No pārvada pār autoceļu P80 līdz rotācijas aplim (40,9.–60,2.km)

Autoceļš Sloka–Talsi (P128) No Ragaciema līdz Klapkalnciemam (13,5.–19,38.km)

Precīzas kontroles iekārtu atrašanās vietas noteiks projektēšanas laikā.

Liela daļa pārkāpumu arī par neiegādātu OCTA

Vidējā ātruma kontroles posmos notiek ne tikai ātruma kontrole, bet arī transporta reģistrācijas, tehniskās apskates, vinješu un OCTA iegādes kontrole.

Dati liecina, ka ievērojama daļa transporta līdzekļu satiksmē piedalās bez derīgas tehniskās apskates, liela daļa autovadītāju neiegādājas OCTA un vinjetes.

Kopumā no vairāk nekā 12 tūkstošiem fiksēto pārkāpumu 28% ir par ātruma pārsniegšanu, 25% – par neiegādātu OCTA, 20% – par nenopirktu vinjeti, 19% – par dalību satiksmē bez tehniskās apskates, bet 8% – par transporta reģistrācijas pārkāpumiem. 


 Kā jaunās ierīces vērtē autovadītāji? 

 

Šoferu aptauja
00:00 / 01:21
Lejuplādēt

Ivonna no Rīgas: "Regulāri braucu pa Ventspils šoseju. Tieši tajā posmā, kur tagad sāka strādāt radars, esmu novērojusi nepatīkamu situāciju, ka cilvēki brauc stipri lēnāk. Tas veido mašīnu rindu ar ļoti mazu distanci. Es, godīgi sakot, nejūtos droši braukt tādos apstākļos, jo, protams, ir vadītāji, kas dzen garām. Tas rada bīstamību, jo viņiem ir vēlme rindā iespraukties. Neesmu droša, ka tas uzlabos situāciju. Vismaz tajā posmā."

Edmunds: "Es braucu līdz Bauskai, un tur bija 14 kilometrus [garš posms, kur darbojās vidējā ātruma kontroles radars]. Tu brauc 90 kilometrus stundā. Viss kārtībā. Tā ir laba doma, bet tā būtu laba doma, ja mums būtu daudz labu autobāņu."

Modris no Mārupes: "Nekādu problēmu. Ievērojam ātrumu. Atļautais ātrums ir taču 90. Citi velkas, ierauga to radaru un velkas. Bet tā – nekādu problēmu. Domāju, ka varētu likt vēl, lai bišķi samazinātu to ātrumu, jo skrējēju ir daudz." 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti