Dienas ziņas

Līdz šim saziedoti 336787 eiro

Dienas ziņas

Saeima sarūpē dāvanas bērniem Ukrainas internātskolā

Atklāta Austrumu maģistrāle

FOTO. Rīgā satiksmei atvērta Austrumu maģistrāle

Rīgā ceturtdien, 21. decembrī, satiksmei atvērta Austrumu maģistrāle.

Izbūvētais posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei ir 2,8 kilometrus garš. Objekts ir pieņemts ekspluatācijā, un nu to var izmantot autobraucēji.

Satiksmes objekta būvniecība noritēja kopš 2021. gada, un sākotnēji to bija plānots pabeigt līdz šī gada jūnijam. Darbi bija jāpabeidz šogad, lai no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda saņemtu 43 miljonus eiro. Būvmateriālu sadārdzinājums un papildu darbi projektu ir padarījuši dārgāku par vairāk nekā 7 miljoniem eiro, un kopumā maģistrāle izmaksājusi 73 miljonus eiro.

Būvniecību veica piegādātāju apvienība "ACB, TILTS", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts". 

Paredzēts, ka maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu uz Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēm, neiebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā, kā arī no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela).

Rīgas mērs par Austrumu maģistrāli
00:00 / 04:58
Lejuplādēt

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") Latvijas Radio stāstīja par ieguvumiem no Austrumu maģistrāles: "Faktiski šis projekts kombinācijā arī ar gada sākumā, aprīlī ekspluatācijā nodoto Sarkandaugavas vai tagad to sauc par Daudersalas pārvadu – tas veido tādu Rīgas centra apbraucamo ceļu. Ja mēs novērojām kādreiz, ka kravas mašīnas brauc gar prezidenta pili pa krastmalu, arī šur tur centrā – pa Pērnavas ielu, piemēram, pa Zirņu ielu un tā tālāk, tagad mēs šo kravas auto tranzītu uz ostu varēsim aizliegt tur. Un tad visiem jābrauc apkārt pa šo Austrumu maģistrāli. No tā iegūs centra iedzīvotāji, kuriem samazināsies tranzīta plūsma. Plus arī vieglie auto varēs izmantot šo maģistrāli. Principā sanāk, ka no Bauskas šosejas, kur sākas Dienvidu tilts, līdz pat Sarkandaugavai nu varēs tādā vienā elpas vilcienā pa maģistrāli nokļūt."

Taču sastrēgumi varētu veidoties Gustava Zemgala gatves un Brīvības ielas krustojumā, jo tagad tur aizliegts labais pagrieziens uz Brīvības ielu, braucot no Purvciema. Lai to labotu, būtu nepieciešamas izmaiņas, kurām finanšu nepietiek, atzina dome. 

Iedzīvotāji sociālajos medijos iepriekš uzdevuši jautājumu, kāpēc maģistrālei nav četru joslu.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība") sacīja: "Redziet, četras joslas – tas ir dārgāk. Četras joslas – tas ir tuvāk esošajiem īpašumiem, iespējams, nāktos atpirkt vēl vienu, otru, trešo īpašumu, kas arī sadārdzinātu."

Taču kopumā pašvaldība ir apmierināta ar pirmā pilsētas centra apvedceļa izveidi.

"Tas ir liels notikums, tas ir principā jauna ēra, izrāviens satiksmē Rīgā, jo tagad varēs apbraukt Rīgas centru," sacīja Pulks.

Gandarīti arī būvnieki, jo, pēc viņu teiktā, pabeigti milzīgi darbi. Ceļu būves uzņēmuma SIA "Tilts" atbildīgais darbu vadītājs Artjoms Gridņevs pauda: "Tas, protams, aizņēma laiku, aizņēma kaut kādu plānošanu, naudu un tamlīdzīgi, bet viss sanāca labi, jo mēs pabeidzām reāli termiņos."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti