Jaunajiem elektrovilcieniem konstatē tehniskas nepilnības, vienu izņem no aprites

Vienam no trim pagājušajā nedēļā pasažieru pārvadājumos norīkotajiem jaunajiem elektrovilcieniem konstatētas tehniskas nepilnības, tādējādi pasažieru pārvadājumi šobrīd tiek veikti ar diviem jaunajiem elektrovilcienu sastāviem, pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV), kas darbojas ar zīmolu "Vivi", pārstāvji.

Vienam vilciena sastāvam ir konstatēta strāvas noņēmēja darbības nepilnība, pie kuras novēršanas šobrīd strādā piegādātāja pārstāvji.

Vienlaikus PV arī piebilda, ka vienā jaunajā elektrovilcienā bija traucēta arī durvju darbība, taču šī tehniskā problēma ir novērsta. 

Atbilstoši ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" noslēgtajam līgumam elektrovilcieniem ir garantijas termiņš līdz 340 000 kilometru nobraukumam, bet ne ilgāk kā 30 mēnešus. Savukārt papildus vispārīgajam garantijas termiņam atsevišķām sastāvdaļām ir noteikti minimālie garantijas termiņi.

Garantijas laikā konstatētie elektrovilcienu defekti piegādātājam jānovērš iespējami īsā laikā no paziņojuma saņemšanas, tostarp "A" līmeņa defekti ir jānovērš 24 stundu laikā, savukārt "B" līmeņa defekti – 72 stundu laikā.

Piegādātājam ir pienākums par saviem līdzekļiem novērst visus garantijas laikā atklātos defektus, kā arī atlīdzināt saistībā ar defektiem radušos zaudējumus,

ja tiek ievēroti elektrovilcienu ekspluatācijas noteikumi, elektrovilcienu uzturēšanas plāns, kā arī elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma ekspluatācijas noteikumi, atzīmēja PV pārstāvji.

Interaktīvajā vilcienu kustības kartē, kas ir pieejama PV mājaslapā "www.vivi.lv" un mobilajā lietotnē "Vivi Latvija", ikonu veidā ir atspoguļots, ar kuru ritošo sastāvu tiek izpildīts reiss – "Škoda" elektrovilcienu, elektrovilcienu vai dīzeļvilcienu, piebilstot, ka pašlaik tiek strādāts, lai gan tīmekļvietnē, gan mobilajā lietotnē vilcienu kustības sarakstā pasažieri varētu identificēt, kurus reisus tiek plānots izpildīt ar "Škoda" elektrovilcieniem.

"Skatoties dažādu jaunu vilcienu ieviešanas pieredzi pasaulē, ir redzams, ka tā ir ikdienišķa parādība, ka visiem jaunajiem vilcieniem vienmēr ir šīs "bērnu slimības". Tiek atklātas jaunas nianses, pie kuru uzlabošanas un novēršanas tiek strādāts. Tas nav nekas pārsteidzošs un nav nekas speciāls mūsu pasūtītajiem vilcieniem," sacīja "Pasažieru vilciena" Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre.

KONTEKSTS:

Latvijā piektdien, 15. decembrī, sāka kursēt trīs jaunie elektrovilcieni Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, bet 16. decembrī – arī Jelgavas virzienā.

Šobrīd PV īpašumā ir trīs elektrovilcieni, bet kopumā Latvijā ir nogādāti 20 elektrovilcienu sastāvi, bet visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024. gada vidum.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti