Dienas ziņas

Jāuzlabo tehnisko palīglīdzekļu sistēma

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Tramvaju infrastruktūras attīstībai vajag lielus līdzekļus

Tramvaju infrastruktūras attīstībai Rīgā desmit gados būtu nepieciešami līdz 600 miljoniem eiro

Lai gan Rīgas pašvaldības uzņēmumam "Rīgas satiksme" ir gandrīz 50 zemās grīdas tramvaji, tie kursē tikai divās no sešām tramvaju līnijām, jo ne visur tiem ir pielāgota infrastruktūra. Pārējās četras tramvaju līnijas apkalpo 30–40 gadus veci tramvaji, kuri neatbilst mūsdienu prasībām. Tuvākajos 10 gados nepieciešami aptuveni 500–600 miljoni eiro, lai sakārtotu tramvaju depo, infrastruktūru un iegādātos vēl papildu tramvajus.

"Rīgas satiksme" norādīja, ka pilsētā jau notiek remonti, lai zemās grīdas tramvajus varētu izmantot vairākās tramvaja līnijās.

"Visdrīzāk, ka pavasarī kļūs pieejamāka 7. tramvaja līnija, 5. tramvaja līnija uz Iļģuciemu. Vēl paliek mums tātad 9. tramvaja līnija uz Sarkandaugavu, uz Mangaļiem," stāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība").

9. tramvaja līnijas remonts izmaksātu aptuveni 50 miljonus eiro.

Taču domes priekšsēdētājs uzsvēra, ka vispirms līdz galam jānoved iesāktie projekti 5. un 7. tramvaja līnijas pārbūvē.  Remontu Slokas ielā plāno pabeigt nākamā gada pavasarī vai vasaras sākumā.

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" pauda, ka tramvaju parka nomaiņa ir nākamā prioritāte pēc autobusiem.  

"Vecie tramvaji tomēr arvien vairāk iziet no ierindas, un vienkārši mēs nevaram uzturēt to tramvaju skaitu, kāds nepieciešams ikdienā," atzina "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Andris Lubāns.

"Tramvaju investīcijas mums ir saistītas arī ar trešā depo pārbūvi, jo jāpārbūvē ir viss depo, visa remontzāle, visi piebraucamie ceļi, lai mēs šos zemās grīdas tramvajus varam apkalpot tur, kur šobrīd tiek apkalpoti vecie "Tatras" tramvaji," pastāstīja Lubāns.

Iemesls, kāpēc tas aizvien nav izdarīts un pārmaiņas nenotiek strauji, ir lielās izmaksas un ierobežotie resursi, atzina Rīgas mērs.

Tuvākajos 10 gados nepieciešami aptuveni 500–600 miljoni eiro, lai sakārtotu tramvaju depo, infrastruktūru un iegādātos vēl papildu tramvajus, kuru, pēc mēra vārdiem, šobrīd trūkst.

Finansējumu varētu rast Eiropas Savienības fondos, domes makā, kā arī aizņemoties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti