4. studija

Kāpēc tik dārgi jāmaksā par karstā ūdens uzsildīšanu?

4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

Kas brauc pa sabiedriskā transporta joslām Rīgā?

Par braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu šogad sodīti jau 1600 šoferu; pārkāpumus fiksē arī kamera

Par braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu Rīgā šogad sodīti jau 1600 šoferu. Lielākā daļa pārkāpumu fiksēti tieši pēdējo trīs mēnešu laikā. Pārkāpēji tiek fiksēti, policistiem apturot transportlīdzekļus, kā arī ar dronu palīdzību un attālināti ar pārvietojamajām video kamerām. Tieši dronu izmantošana esot ļoti efektīva.

Sods par braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu ir 40 eiro, un likumdevējs nav paredzējis ne brīdinājumu, ne citu summu. Braukt pa sabiedriskā transporta joslu var elektroauto, motocikli, taksometri, bet citi var braukt, ja ir jānogriežas pa labi, taču ieņemot šo joslu tikai īsi pirms krustojuma,  nepārkāpjot nepārtraukto līniju.

Rīgas pašvaldības policijas pārstāvis Toms Sadovskis pastāstīja, ka no šā gada sākuma kopumā ir nedaudz vairāk kā 1600 šādu pārkāpumu. 

Galvenā priekšrocība, ko dod sabiedriskā transporta joslas, ir tas, ka transporta kustība kļūst prognozējama un precīza, kā arī krietni ātrāka. To pierāda pētījumi pirms un pēc sabiedriskā transporta joslas ierīkošanas.

"Piemēram, par 8 minūtēm  pagājušajā gadā ir uzlabota transporta kustība Ģelbes ielā. Ja skatāmies uz Deglava ielā ieviesto sabiedriskā transporta joslu, tad starp pieturvietām no Ilūkstes ielas līdz Daugavas stadionam rīta stundās, kas ir pīķa laiks, šo posmu sabiedriskais transports var izbraukt praktiski pat par 20 minūtēm ātrāk," pastāstīja uzņēmuma "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Lēmumu, kur ierīkot sabiedriskā transporta joslas, ierosina "Rīgas satiksme", un pēc tam to izvērtē Rīgas domes Mobilitātes un ārtelpas departaments.

"Noteikti no sabiedriskā transporta joslām ir jēga," atzina departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija" devās policijas reidā, kurā fiksēja autovadītājus, kas izmanto sabiedriskā transporta joslas. Pirmie pārkāpēji ilgi nebija jāgaida – nieka 5 minūšu laikā noķerti trīs autovadītāji, kuri brauc pa sabiedriskā transporta joslām, viens no tiem – bez derīgas vadītāja apliecības.

Sliktu laikapstākļu dēļ pārkāpumus ar dronu reida laikā fiksēt nevarēja, taču Rīgas pašvaldības policijas vecākais inspektors Edgars Pelnis izrāda, kā darbojas pārvietojamās videonovērošanas kameras. 

"Atrodamies Vaidavas ielā, kur ir uzstādītas pašvaldības policijas pārvietojamās kameras. Tās fiksē vadītājus, kuri brauc pa šo sabiedriskā transporta joslu, un darbinieks attālināti aizsūtīs lēmumu [pārkāpējam] uz mājām pa pastu," pastāstīja Pelnis.

Pārkāpumi te ir cits pēc cita, tādēļ arī policijas darbinieki šeit veic reidus, lai samazinātos pārkāpēju skaits.

Piemēram, Vaidavas ielā, kad policija patrulē ar droniem, vienas dienas laikā tiek sodīti aptuveni 40 autovadītāju, kuri brauc pa sabiedriskā transporta joslu.

"Nākotnē ideālais variants būtu, ja mums būtu tāda veida sistēma, kas automātiski visu izdara, proti, jau sistēma pati nolasa numura zīmi, pati salīdzina ar datu bāzēm, kāda veida transportlīdzeklis tas ir, un, ja tas nedrīkst pārvietoties, tad automātiski dators pats nosūta šo lēmumu. Bet līdz tam vēl kāds laiciņš būs jāpadzīvo, un tikmēr mums pa vidu būs nepieciešams cilvēks," skaidroja Sadovskis.

Vietas, kur veikt reidus, izvēlas pēc saņemtajām iedzīvotāju sūdzībām, kā arī Satiksmes departaments ziņo, kur visbiežāk tiek pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi. Ikdienā to redz policijas darbinieki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti