Motociklists ceturtdien ap pussešiem vakarā pārvietojās pa Akmens tiltu un pēkšņi strauji bremzēja. Motocikls ietriecās priekšā esošajā mašīnā un pats vadītājs – bezsamaņā zem tā.
Dairis Dimants, kurš īsi pirms avārijas redzējis viņu, stāstīja, ka motociklists braucis agresīvi, gandrīz izraisot avāriju arī krastmalā.
"Es viņam pārkārtojos priekšā, un pēc šī gadījuma viņš atkal uzņēma ātrumu un aizbrauca virzienā uz "Molu". Un pie "Mola" krustojuma viņš veica visādus slaloma veida manevrus starp mašīnām," stāstīja Dairis Dimants.
Eksperti norādīja, ka šajā gadījumā ātrums nav bijis noteicošais. Vadītājs nav pareizi bremzējis.
"Es skatījos to video. Divreiz novērsa uzmanību. Vienreiz paskatījās pa labi uz mopēdu, otrreiz pa kreisi. Mašīna pienāca par tuvu. Viņš asi nospieda bremzes. Pats viņš bija gara auguma un tātad... sasvērās uz priekšu. Bija tas, ka lidoja pāri stūrei," skaidroja "1. motoskolas" instruktors Uģis Spēlmanis.
Motocikliem priekšējās bremzes ir pamatbremzes, ar kurām apstājas. Visiem apmācāmajiem vienmēr māca, kā pareizi bremzēt, stāstīja instruktors. Taču video redzamā motociklista gadījumā viņš apmācības, visticamāk, nebija izgājis, jo motocikla vadītāja tiesību viņam nebija.
Savukārt ekstrēmas braukšanas instruktors Ronalds Cimoška atbildēja konkrēti – tur nav, ko apspriest.
"Lai cik ciniski tas varbūt izklausītos... Jo situācija bija absolūti līdzvērtīga, ja cilvēks vienkārši taisnā posmā atver gāzi un iebrauc sienā un sevi nosit.
Tur bija 100 un viena iespēja no tās avārijas izvairīties," vērtēja Cimoška.
Visi aptaujātie bija vienās domās – šādi gadījumi kopumā sabiedrībā kropļo motociklistu tēlu un to braukšanas kultūru.
Pēc Valsts policijas datiem šogad līdz 11. aprīlim kopumā ir notikuši 35 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir iesaistīti motocikli. 29 motociklisti cietuši, savukārt divi gājuši bojā.