4. studija

Vai daudzdzīvokļu namā drīkst atteikties no dabasgāzes pieslēguma un izmantot gāzes balonu?

4. studija

4. studija. Vides pieejamība un tramvaju pieturas

Kāda jēga no Dienvidu tilta liftiem, ja tie regulāri nedarbojas?

Rīgā janvāra vidū izdemolētie Dienvidu tilta lifti arvien dīkstāvē

Rīgā vēl joprojām nedarbojas janvāra vidū izdemolētie Dienvidu tilta lifti. Pašvaldība liftu savešanai kārtībā izskata iespēju rīkot atsevišķu iepirkumu, jo nodarītie bojājumi esot būtiski.

Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "4.studija" saņēma ziņu no skatītājas, kura norādīja, ka personām ar kustību traucējumiem nav iespējams tikt pāri Dienvidu tiltam: "Atbilstoši Eiropas Savienības normām vajadzēja uzstādīt liftu, bet nekur jau nav teikts, ka tam arī ir jādarbojas. Lifti regulāri tiek izdemolēti, bet neviens nespēj tos uzraudzīt un uzturēt."

"4.studija" pārliecinājās - vandāļi tiešām ir uzdarbojušies. Vienā Dienvidu tilta pusē abi lifti darbojās, savukārt otrā tilta pusē - nē. Redzams, ka liftam sasisti stikli, un kāds centies atmūķēt durvis. Tā kā trepes nav piemērotas cilvēkiem ratiņkrēslos vai jaunajiem vecākiem ar bērnu ratiņiem, tad vienīgais risinājums ir mērot ceļu līdz tilta pretējai pusei, kur lifts darbojas, braukt augšā, tikt pāri tiltam, un atkal ar liftu braukt lejā.

Rīgas domes (RD) Ārtelpas un mobilitātes departamenta pārstāve Lelde Rudzika apstiprināja, ka janvāra vidū Dienvidu tilta lifti tika pamatīgi izdemolēti, un departaments par to informējis arī policiju, lai vainīgie tiktu atrasti un sodīti.

"Šobrīd lifti nestrādā, jo tie bojājumi ir nodarīti pamatīgi, un departaments strādā pie tā, lai pēc iespējas ātrāk varētu atjaunot darba kārtību šajos liftos, un tie atkal varētu pildīt savu funkciju," sacīja Rudzika.

Tātad - teju divu mēnešu laikā pašvaldība tā arī nav spējusi liftus salabot. Raidījums "4.studija" jau iepriekš ziņojis par Rīgas ārtelpas liftiem, kas biežāk nedarbojas, nekā darbojas. Taču - kā šo problēmu izjūt cilvēki, kuriem ikdienā tie ir nepieciešami?

"Jā, tā ir problēma ar šiem pacēlājiem, un tāpēc mēs vienmēr, kur vien varam, sakām, lai rod tādus risinājumus, ka vai nu izvairāmies no šiem pacēlājiem kā tādiem, vai būvējam liftu, kuram ir citas tehniskas prasības un kuri ir izturīgāki," atzina apvienības "Apeirons" Vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis. "Lai tu kaut kur tiktu, piemēram, cauri tunelim, ir abos galos jāstrādā, ja viens no tiem nedarbojas, tad viss, tu beigu beigās nekur netiec."

Tikmēr Ārtelpas un mobilitātes departamenta pārstāve uzsvēra, ka liftu bojājumi ir būtiski, tāpēc to savešana kārtībā ir laikietilpīgs process, un tiekot pat izskatīta iespēja šim mērķim rīkot atsevišķu iepirkumu. 

"Ja vienkārši lifts ir izgājis no darba kārtības tehnisku iemeslu dēļ, tad, protams, tur ir noteikts termiņš, un šādi mazi bojājumi tiek ātri novērsti, bet šis bija izņēmuma gadījums, kur tika nodarīts tīšs bojājums iekārtai," skaidroja Rudzika.

Lai lifti atkal darbotos, iespējams, būs jāgaida ilgi, bet, cik tieši, nav zināms. Rīgas tiltos un tuneļos ir 10 šādi vertikālie pacēlāji, kuru uzturēšana gadā izmaksā 378 tūkstošus eiro. Šie darbi ietver ikdienas uzturēšanu, tīrīšanu un sīkos remontdarbus, taču ne šādu lielo vandālisma seku novēršanu.

Pašvaldībā norādīja, ka šādi vandālisma gadījumi notiek regulāri - vismaz trīs reizes gadā. Skaidrs, ka pašvaldībai kaut kas ir jāmaina, lai vandāļus sauktu pie atbildības un nefunkcionējošās iekārtas spētu salabot īsākā laika posmā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti