Daugavgrīvā ielu līdz jūrai Rīgas dome sola sakārtot nākamajā vai aiznākamajā gadā

Pēc gandrīz desmit gadu politiskiem solījumiem līdz realitātei varētu nonākt kādas salīdzinoši mazas, bet nozīmīgas ielas sakārtošanas plāni Daugavgrīvā, Rīgā. Flotes iela ir nozīmīga ar to, ka vasarās tā ir vienīgā jēdzīgā piekļuve jūrai Bolderājas iedzīvotāju tūkstošiem, bet visa gada garumā un sevišķi rudeņos pa ielu no kuģiem tiek izvestas kravas, tajā skaitā Ukrainā nokultie graudi. Sabiedrībā tagad izskan balsis, lai politiķi ielas sakārtošanai atrastu naudu.

Daugavgrīvā ielu ceļā jūrai Rīgas dome sola nākamajā vai aiznākamajā gadā
00:00 / 04:16
Lejuplādēt

Flotes iela Daugavgrīvā ir svarīga satiksmes maģistrāle ostas termināļu apkalpošanai, bet tur ir izveidojusies kritiska situācija.

Tā apgalvo uzņēmuma "WT terminal" padomes priekšsēdētājs Artūrs Veispāls: "Flotes iela aizved un atduras Bolderājā, aiziet gandrīz līdz Daugavgrīvas bākai. Ļoti degradētā, bēdīgā stāvoklī, un pa šo ielu iet kravu transports – apmēram 50 000 mašīnas gadā, aptuveni miljons tonnu [kravu] gadā tiek pārvadātas. Un tai pašā laikā pa šo ielu ir gājēju un riteņbraucēju, automašīnu atpūtnieku plūsma, kuri vēlas nokļūt uz jūru, Daugavgrīvas pludmali un Daugavgrīvas bāku."

Taču nokļūt līdz ielas galā esošajam mašīnu stāvlaukumam, kas arī ir degradēts, nav viegli. Turklāt Rīgas dome par briesmīgo ielu zina jau gandrīz desmit gadu, kopš tās stāvoklis ticis pirmoreiz aktualizēts.

"Tur pat līdz pusmetrs bedrēm ir. Beidzamos gadus tur nāk Ukrainas graudu mašīnas uz termināli un stājas rindās, un ir bīstamības. Pavasaros, rudeņos kā vanna tā iela, un tad vieglās [automašīnas] brauc pa ietvi vai kaut kur mēģina apbraukt. Tad bija [Andris] Ameriks Rīgas domē un ar lielu pompu vēlējās parādīt uz vēlēšanām, ka riteņbraucēju ceļu sataisa un stāvlaukumu. Tad tika projektētas, aizmirstot vispār, ka tur ir arī uzņēmēji un infrastruktūra, un ietves, un lielais autotransports," zināja stāstīt Veispāls.

Artūra Veispāla pārstāvētā stividorkompānija iesaistījusies Flotes ielas būvprojekta pārstrādē, lai galu galā Rīgas brīvosta sadarbībā ar domi vienlaicīgi un jēdzīgi sakārtotu katra savā atbildībā esošo Flotes ielas daļu.

Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš sacīja, ka par ostas teritorijā esošo daļu naudu varētu ieplānot jau nākamā gada tēriņos: "Manuprāt, tas risinājums ir tāds, es teiktu, gaumīgs. Ja tur viss saliekams, es pat teiktu, ka tas varētu būt viens no piemēriem, kur pašvaldība kopā ar ostu atrod kaut kādu saprātīgu risinājumu. Protams, tas ielas gals tur ir katastrofāls, īpaši tad, kad sākas lietavas un dubļu sezona."

Vai Rīgas dome atradīs vēl divus miljonus eiro savai Flotes ielas daļai? Domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta vadītājs Jānis Vaivods skaidru atbildi vēl nesniedza, taču ielas sakārtošanu solīja, vēlākais, aiznākamgad.

"Nākamā gada sākumā ir plānots, ka projekta izmaiņas būs gatavas, un attiecīgi nākamajā gadā mēs arī ceram, ka būs finansējums un mēs varēsim virzīties uz projekta realizāciju. Tad ir jautājums, vai būs ārējs finansējums, uz kuru varētu pieteikties ar šo projektu," sacīja Vaivods.

Flotes ielas atdzimšanu gaida tūkstošiem rīdzinieku. Tā uzsvēra Rīgas apkaimju iedzīvotāju centra pārstāvis Gaidis Balodis.

"Daudz ir iedzīvotāju sūdzību, sevišķi rudenī, kad graudi tika vesti, iespējams, no Ukrainas vai no kādām citām vietām. Tad bija satiksme, sabiedriskais transports apgrūtināts, kustība principā tika apstādināta, mašīnas pat pārvietojās pa ietvēm. Haoss, teiksim tā," sacīja Balodis.

Ostas uzņēmēji piebilda, ka interesanta un plašākas izpētes vērta būtu arī Flotes ielas vēsture. Padomju laikā tā bija slēgtā teritorija, kur atradās zemūdens flotes piestātne un arī bunkurs-patvertne. Savukārt pirms vairākiem gadiem tur no jūras tika izskalots sens koka burinieka vraks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti