4. studija

Kas notiek pie Zemitāna tilta - vai gājēju dzīvība ir apdraudēta?

4. studija

Vai cilvēkiem ir iemesls baidīties no sirseņiem jeb iršiem?

Kāpēc Granīta ielā, dodoties uz darbu vai no tā, cilvēkiem jāriskē ar dzīvību?

Rīgā, Granīta ielā, nokļūšana uz un no darba vietām – riskēšana ar dzīvību; dome sola ielu sakārtot 3 gadu laikā

Uzņēmumi, kuri darbojas Rīgā, Granīta ielā, ir izveidojuši pilsonisku iniciatīvu "Droša Granīta iela" ar mērķi panākt, "lai Rīgas dome nodrošina dzīvībai drošu infrastruktūru rīdzinieku nokļūšanai uz un no darba vietām". Pašvaldība uzlabojumus sola "tuvāko trīs gadu laikā".

Granīta ielā mēdz būt visnotaļ intensīva satiksme. Apkārt ir daudz dažādu uzņēmumu, un to pārstāvji jau pirms sešiem gadiem ir vērsušies Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamentā ar lūgumu, lai uzlabotu satiksmes drošību, jo tur nav trotuāru, iela nav apgaismota, nav arī nevienas gājēju pārejas.

Rezultātā cilvēki nevar droši nokļūt līdz sabiedriskā transporta pieturvietām.

Uzņēmēji gatavi pat protesta akcijām

Iniciatīvas "Droša Granīta iela" pārstāve Katrīna Rabkeviča raidījumam stāstīja, ka Granīta ielā atrodas vairāk nekā 25 dažādi uzņēmumi, tajos nodarbināti vairāk nekā 1600 cilvēki, "un katru dienu šie cilvēki – mūsu darbinieki – riskē ar savu dzīvību gan no rīta, gan vakaros, dodoties uz darbu un no darba".

"Tā ir ļoti bīstama situācija, un šobrīd mēs esam saskārušies tikai ar atrakstīšanos par finansējuma neesamību," stāstīja Rabkeviča.

Lai nokļūtu līdz pieturām, cilvēki ir ieminuši savu taciņu starp krūmiem, jo gar ielas malu pārvietoties nav iespējams.  

Iniciatīvas pārstāve norādīja, ka sešu gadu laikā nav veikts neviens uzlabojums, lai šī iela kļūtu drošāka. Turklāt ir bijuši arī negadījumi.

"Tas ir ļoti svarīgi mums, jo 2016. gadā notika arī diezgan pamatīgs ceļu satiksmes negadījums, kurā cieta viena no mūsu darbiniecēm.

Es ļoti ceru, ka nevajag notikt vēl vienam šādam negadījumam, lai tiešām mums pievērstu uzmanību.

Tas, ko mēs vēlamies, – lai mums rakstiski sastādītu laika plānu, kurā var veikt šīs darbības. Primāri ir gājēju pāreju uzstādīšana, kas, manuprāt, noteikti neprasa tik lielu finansiālu ieguldījumu, un tas tiešām ir droši, jo cilvēka dzīvība ir pirmajā vietā," klāstīja iniciatīvas pārstāve.

"Ja tiešām nekas netiks darīts un šim jautājumam netiks pievērsta uzmanība, mēs esam gatavi uz dažādām protesta akcijām," viņa piebilda.

Satiksmes drošību sola uzlabot "tuvāko trīs gadu laikā"

Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Andrejs Urtāns sacīja, ka "departamentam šī iela ir redzeslokā".

"Pašlaik pēc departamenta pasūtījuma tiek izstrādāts būvprojekts, kurā ir paredzēta gājēju un veloinfrastruktūra, kas savienotu pilsētas robežu, pieslēgtos esošajai "Latvijas Valsts ceļu" infrastruktūrai un būtu līdz pat Krustpils ielas krustojumam," stāstīja Urtāns.

"Šajā projektā ir paredzēts nodalīt gājēju/velo infrastruktūru, būs apgaismojums, kā arī gājēju šķērsošanas vietas tajās vietās, kur tas ir nepieciešams," solīja departamenta pārstāvis.

Tiekot izstrādāts projekts arī par Rājumsila ielas izbūvi, kas pieslēgtos Granīta ielai, kur ir paredzēts regulējams krustojums.

Gājēju un velo infrastruktūras un apgaismojuma būvprojektu plāno pabeigt šogad un,

"kad būs gatavs būvprojekts, tad mēs attiecīgi liekam to plānos, meklējam finansējumu, un to ir paredzēts realizēt tuvāko trīs gadu laikā", stāstīja Urtāns.

Urtāns skaidroja – "lai izbūvētu un uzstādītu infrastruktūru, jebkurā gadījumā ir vajadzīga projektēšanas dokumentācija. Par krūmu izgriešanu, kas ir nepieciešama redzamības uzlabošanai, departaments apsekos un vajadzības gadījumā šos darbus veiks, bet labā ziņa ir tā, ka šogad ir paredzēts, ka būs gatavs projekts, un tad arī tuvākajā laikā mēs faktiski varētu sākt šīs infrastruktūras izbūvi".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti