Šodienas jautājums

(Zīmju valodā).Šodienas jautājums: Kur tiks rasts finansējums iekšlietu dienestiem?

Šodienas jautājums

Šodienas jautājums: Kā tiks nodrošināts atbalsts hipotekāro kredītu ņēmējiem?

Šodienas jautājums: Kur tiks rasts finansējums iekšlietu dienestiem?

Premjere: «Rail Baltica» savienojums ar Eiropu līdz 2030. gadam ir izaicinājums

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošana līdz 2030. gadam un attiecīgi Baltijas valstu dzelzceļa savienojums ar Eiropu ir izaicinājums, intervijā LTV raidījumā "Šodienas jautājums" atzina premjere Evika Siliņa ("Jaunā Vienotība").

Komentējot situāciju ar "Rail Baltica" īstenošanu, Siliņa pauda: "Esmu saņēmusi mantojumā diezgan sarežģītu projektu. Es domāju – tas ir manas valdības izaicinājums."

Turklāt tas esot uzdevums visām trijām Baltijas valstīm, jo kopš tā sākšanas notikušas daudzas izmaiņas – karš Ukrainā un milzīga inflācija. "Un mums – visām trim Baltijas valstīm – ir jāatrod finansējums, kā turpināt šo projektu finansēt," sacīja politiķe.

Siliņa arī norādīja uz triju Baltijas valstu premjeru vienošanos, ka "Rail Baltica" būs prioritāte, cīnoties par finansējumu Eiropas Savienībā.

"Būs arī izaicinājums savienot Rīgu. Skaidrs, ka prioritāte ir savienot Baltijas valstis ar Eiropu. (..) Es domāju – tas ir izaicinājums," sacīja Siliņa.

Pašlaik viņa gaida Satiksmes ministrijas ziņojumu, lai risinātu jautājumu par projekta īstenošanu un finansējumu.

"Ir skaidrs, ka

tikai viens finansējuma modelis no Eiropas Savienības līdzekļiem nebūs tas vienīgais, kā mēs varēsim kustēties uz priekšu.

Mums jābūt radošiem un jāatrod arī citi risinājumi," sacīja premjere.

KONTEKSTS:

Valdība oktobrī piešķīra papildus vairāk nekā 18 miljonus eiro, lai pabeigtu dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektēšanu četros posmos Latvijā, un projektēšanai vēl vairākiem posmiem joprojām ir nepieciešams papildu finansējums. Papildu izmaksas radījušas novirzes no sākotnēji plānotās dzelzceļa līnijas, vilcienu kustības ātruma palielinājums atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) noteiktajiem standartiem, reģionālo vilcienu pieturu atrašanās vietu noteikšana un papildu drošības pasākumi. 

Lai apgūtu jau piešķirto EK finansējumu pilnā apjomā, uzsāktie projektēšanas darbi jāpabeidz līdz 2024. gada 31. decembrim. Tāpat projektēšanas darbu pabeigšana ir būtisks priekšnosacījums turpmākā EISI finansējuma piesaistīšanai "Rail Baltica" projektam un būvniecības darbu turpināšanai pamattrasē, norādīja ministrijā.

Rīgā atsevišķiem darbiem "Rail Baltica" būvniecībā pietrūkstot 200 miljonu eiro. Lai gan valsts sedz tikai daļu naudas, noskaidrojies, ka Finanšu ministrijā pēc palīdzības atbildīgie nav vērsušies. 

Projekts ir sadārdzinājies, un kopumā tas varētu izmaksāt aptuveni 7,8 miljardus eiro.

"Rail Baltica" projekta pamatfinansējuma avots ir EISI finansējums, kuru Latvija saņem, piesakoties EK izsludinātajos projektu pieteikumu uzsaukumos. "Rail Baltica" projekta īstenošanai Latvijā provizoriski piešķirti 298 miljoni eiro jeb 32% no kopumā Baltijas valstīm projekta īstenošanai piešķirtajiem 928 miljoniem eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti