4. studija

Vai "Latvijas Valsts meži" drīkst nerēķināties ar citiem servitūta ceļa lietotājiem?

4. studija

4. studija. Autobusi Rīgā un atkritumu dedzināšanas rūpnīca

Vai uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi" aizmirsis par solīto remontu Ikšķilē?

Vienīgais ceļš līdz privātīpašumam pēc LVM darbiem neizbraucams. Kurš atbildīgs par tā atjaunošanu?

Vienīgais ceļš līdz privātīpašumam pēc "Latvijas valsts meži" (LVM) veiktajiem mežistrādes darbiem kļuvis neizbraucams - šādā situācijā nonācis kāds meža īpašnieks. Kurš ir atbildīgs par ceļa seguma atjaunošanu – skaidroja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "4.studija".  

Meža īpašnieks Vilis Treimanis raidījumam pastāstīja, ka oktobra sākumā LVM veica mežistrādes darbus, un kokmateriālu izvešana notikusi pa vienīgo iebraucamo ceļu, kas ved uz viņa 47 hektārus (ha) lielo īpašumu "Cenu pļavas". Vēl 2.oktobrī pa ceļu varēja braukt ar vieglo automašīnu, bet jau pēc nedēļas - 8. oktobrī - viss ceļš bija sagandēts. Lai gan pieturas neliels sals, pamatīgi izbrauktās rises ir mīkstas, un tas nozīmē, ka meža īpašnieks no sava īpašuma vairs nevar izvest kokmateriālus. Sākumā, sazinoties ar LVM, Treimanim apgalvots, ka ceļu salabos, bet – nekā.

LVM Vidusdaugavas reģiona mežistrādes vadītājs Jānis Jubass skaidroja, ka mežistrādes darbu laikā sākušās rudens lietavas un "pārmitrajos apstākļos" tikušas izbrauktas rises.

"Pēc mežistrādes pabeigšanas šīs rises šeit ir nolīdzinātas. Diemžēl šie ļoti mitrie apstākļi traucēja tās ļoti kvalitatīvi nolīdzināt, tāpēc pavasarī šeit noteikti būs jāpielīdzina vēlreiz," solīja Jubass.

Treimanis gan iebilda, ka dubļi nolīdzināti un sadzīti atpakaļ izbraukātajās sliedēs tikai novembra sākumā un par sakārtotu ceļu to saukt nevarot.     

Kāpēc gan tika veikti mežistrādes darbi, kad ir pamatīgas lietavas? Jo skaidrs, ka, izvedot kokmateriālus, tiks izdangāts ceļš, kas, lai arī atrodas  LVM teritorijā, kalpo kā servitūta ceļš, kuru var izmantot privātīpašnieks nokļūšanai līdz savam mežam.

Kā norādīja LVM pārstāvis, šajā gadījumā sakrituši vairāki apstākļi: mizgrauža ierobežojumu dēļ mežistrādi drīkstēja atsākt tikai no 2.septembra, kā arī - laikā, kad darbi uzsākti, tik lielas lietavas netika prognozētas.

"Tas ir kļuvis krietni sliktāks uz to laiku, kamēr atkal šī augsnes virskārta sasēdīsies, kad šis liekais mitrums pazudīs un pēc pavasara šķīdoņa, kad šeit nožūs, tad šis ceļš būs ļoti, ļoti līdzīgs tam, kāds tas bija iepriekš," apgalvoja Jubass.  

Tomēr, tā kā arī privātīpašnieks ierobežojumu dēļ mežistrādes darbus varēs sākt no 2.septembra, tad atliks gaidīt nākamā gada beigas, lai kokmateriālus varētu no meža izvest, jo šobrīd, ja ceļu nesaved kārtībā, tas nav iespējams. Savukārt LVM privātīpašniekam iesaka veidot krautuvi.

"Es noteikti piedāvātu un ieteiktu ar pievešanas tehniku vest un šo kravu tur ierīkot uz "Latvijas Valsts meži" autoceļa," rosināja Jubass.

Taču, veidojot krautuvi, tas sadārdzina loģistiku. Tāpat privātīpašnieks atgādināja, ka pirms pieciem gadiem LVM kokmateriāli vispār tika izvesti pa citu ceļu, un šis servitūta ceļš pat nebija jāizmanto. Šobrīd gan kompromiss ir atrasts.

"Tiekoties ar "Valsts mežu" pārstāvi, vienojāmies, ka šajā dīķītī tiks iebērts.. nedaudz, bet tiks iebērts," stāstīja Treimanis.

"Konkrētu laiku nesolīja, bet tad, kad būs sniegs, tad, kad viņi tīrīs savu ceļu, tad sasalumu nocirtīs un nolīdzinās ceļu, nostums nost sniegu, lai ceļš var nedaudz vairāk sasalt."

Diemžēl pierādījies - tas, kurš pirmais veic mežistrādes darbus, var braukt pa labu ceļu, bet nākamajam jārēķinās, ka tas var tikt sagandēts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti