Vērot laika prognozi un iespējamo sniega daudzumu – ziemā ceļu uzturētājiem tas ir pienākums diennakts režīmā. Pirms sniega tīrītāji izbrauc ielās, notiek preventīva ceļu sagatavošana, lai sniegu ir vieglāk sastumt.
SIA "Roadeks" kravas auto vadītājs Mārtiņš Martinsons stāsta, ka pašu sniega tīrīšanas mašīnu nav grūti vadīt – viss atkarīgs no situācijām. Problēmas rada automašīnas, kas novietotas uz tīrāmā ceļa.
"Tagad vēl nav sniega tik daudz, bet pagaidi, kamēr ielas kļūs šaurākas un viss būs vēl tuvāk. Tad no divām joslām būs tikai pusīte vai vesela josla. Sakož zobus un dara to darbu līdz galam. Kā ir, tā ir. Izspraucas kaut kur cauri. Izdara līdz galam, lai tam cilvēkam ir vieglāk uz darbu no rīta tikt," stāsta Mārtiņš.
Tīrīšana galvenokārt atkarīga tieši no sniega daudzuma. Sniegputeņa laikā naktī tehnika izbrauc pat vairākas reizes.
Taču, vai mīts par to, ka tehnika strādā tikai tad, kad sniegs pārstājis snigt, ir patiess?
SIA "Roadeks" būvdarbu vadītājs Ģirts Cirvelis atzīst: "Bieži vien jau jā. Mūsu darbs notiek arī tad, kad nav sniega. Mēs ne tikai cīnāmies ar sniegu, bet cīnāmies arī ar apledojumu. Naktīs temperatūra kļūst zemāka, tāpēc sāk slīdēt un ir nepieciešams kaisīt. Bet tiklīdz ir sniegs... Un skaidrs, ka 2 centimetrus ar šīm lāpstām nevar kvalitatīvi pastumt... Bet tiklīdz ir 4–5 centimetru sniega, tā mēs to stumjam un kaisām. Strādājam visos laikapstākļos."