4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

4. studija

Kāpēc Rīgas apkaimēs oktobrī tiek pļauta zāle?

Kāpēc blīvi apdzīvotā vietā pēkšņi tiek slēgta dzelzceļa pārbrauktuve?

Absurds Mangaļos – slēgs visai apkaimei svarīgo dzelzceļa pārbrauktuvi Ezera ielā

Pirms sešiem gadiem noslēgta vienošanās paredz slēgt visai Mangaļu un Mīlgrāvja apkaimei tik nepieciešamo dzelzceļa pārbrauktuvi Ezera ielā. Pēc iedzīvotāju iebildumiem slēgšanas datums gan pagarināts par mēnesi – līdz 27. novembrim, taču, lai no slēgšanas izvairītos, būtu jāmaina Sarkandaugavas satiksmes pārvada tehniskais projekts. 

Nevar neslēgt

Pārbrauktuves slēgšana stipri apgrūtinās ap 2000 vietējo iedzīvotāju un arī uzņēmēju dzīvi – lai nokļūtu centrā, būs jāveic ap 5 km līkums caur Vecmīlgrāvi, neizbēgami veidosies sastrēgumi. 

"Latvijas dzelzceļš" iedzīvotājiem atbildējis – pārbrauktuve esot nerentabla, un Sarkandaugavas pārvads tagad atrisinot visas problēmas. 

Uzņēmuma komunikācijas projektu vadītāja Agnese Līcīte skaidroja, ka lēmums uz laiku slēgt pārbrauktuvi ir pieņemts saskaņā ar "Latvijas dzelzceļa" un Rīgas domi noslēgto vienošanos.

"Tas ir vēsturisks mantojums, vienošanās tika parakstīta 2017. gadā ar Rīgas domi, vienojoties, ka tad, kad tiks izbūvēts satiksmes pārvads pār sliežu ceļiem Rīga–Skulte, kā arī tad, kad "Latvijas dzelzceļš" uzbūvēs gājēju tiltu pār pārbrauktuvi Ezera ielā, šī pārbrauktuve būtu slēdzama," informēja Līcīte.

Šobrīd tiek realizēts posma Sarkandaugava–Mangaļi–Ziemeļblāzma modernizācijas projekts, bet tik un tā nav skaidrs, kāpēc šī pārbrauktuve jāslēdz.

"Nevar neslēgt tādēļ, ka šajā projektā pārbrauktuves nemaz nav," piebilda Līcīte.

"Tam, ko mēs redzam dzīvē, jāsaskan ar projektu, lai projektu varētu nodot ekspluatācijā."

Projektam ir līdzfinansējums no Eiropas Savienības fondiem, līdz ar to visam ir jābūt korekti – tā, kā tas ir paredzēts projektā, turpināja uzņēmuma pārstāve.

Uz jautājumu, kādēļ projektā nevarēja pārbrauktuvi saglabāt, Līcīte atzina: "Grūti komentēt, kādi bija apsvērumi 2017. gadā, kāpēc abas puses tolaik vienojās, ka šāds būtu optimālākais risinājums."

Tas nozīmē, ka, projektu pabeidzot, pārbrauktuvei Ezera ielā tiks atslēgta signalizācijas sistēma, un tā kļūs nedroša satiksmei.

Un šeit arī ir absurds – tagad pārbrauktuve ir droša, jo darbojas signalizācijas sistēma, bet to atslēgs, jo projektā tā ir paredzēts, un rezultātā tā kļūs nedroša un tāpēc jāslēdz.

Lai ierīkotu jaunu pārbrauktuvi, būs jāizstrādā atkal jauns tehniskais projekts. 

Pēc iedzīvotāju sūdzībām mēģinās risināt situāciju

Vietējais iedzīvotājs Rauls Freimanis uzskata, ka tā ir pilnīga nerēķināšanās ar apkārtnes iedzīvotājiem un uzņēmējiem. Rīgas domes (RD)  Satiksmes departamentā viņam paskaidrots, ka pašvaldība ir rakstījusi vēstules, lūdzot "Latvijas dzelzceļu" pārbrauktuvi saglabāt, taču uzņēmums atteicis.

RD Satiksmes departamentā raidījumam atteicās sniegt viedokli par lēmumu pārbrauktuvi slēgt – šī situācija esot "Latvijas dzelzceļa" kompetencē.

Līcīte apstiprināja, ka uzņēmumā ir saņemtas iedzīvotāju sūdzības, tādēļ "Latvijas dzelzceļš" ar Rīgas domi jau tuvākajā laikā plānojis sasaukt ieinteresēto pušu sapulci, kurā aicinās pievienoties gan apkaimes iedzīvotājus, gan uzņēmumu pārstāvjus.

"Pirmkārt, lai izskaidrotu šo situāciju, ka tā nav vienkārši mūsu iegriba vai iedoma pēkšņi šo pārbrauktuvi slēgt. Tas ir sen noslēgts līgums ar Rīgas domi, bet mēs apzināmies, ka neapmierinātība no iedzīvotāju un uzņēmēju puses ir, tādēļ mēģināsim pārrunāt iespējamos risinājumus nākotnē," solīja Līcīte.

Atbildīgo institūciju tikšanās ar iedzīvotājiem paredzēta 8. novembrī, plkst. 15, pie pārbrauktuves Ezera ielā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti