Panorāma

Kā Latvijai kļūt turīgākai?

Panorāma

Uzņēmējiem nepieciešama stabilitāte

«Rail Baltica» plāno tiltus, tuneļus un pārvadus

«Rail Baltica» izstrādātāji sola: Topošais dzelzceļš atšķirsies un būs videi draudzīgāks

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projekta izstrādātāji ir pabeiguši darbu pie vairāk nekā 500 tehniskajiem risinājumiem, kas ir nepieciešami topošā dzelzceļa salāgošanai ar autoceļiem, elektrolīnijām un citiem gan cilvēka radītiem objektiem, gan dabas objektiem. 

Šajā laikā izdevies arī samazināt arī pretrunas ar pašvaldībām.  

“Negribētu teikt, ka kara cirvis, kas tika pacelts martā, tagad ir tikpat liels un draudīgs,” tā sasniegto progresu sarunās ar pašvaldībām raksturo “Rail Baltica” projekta izstrādātāja uzņēmuma "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.

Viņš norāda, ka sarunu gaitā lielākā daļa no strīdīgajiem jautājumiem ir atrisināta. Šobrīd projekta izstrādātāji jau pašvaldībām var piedāvāt precizētus risinājumus, kurās ņemti vērā arī iedzīvotāji iebildumi, bet, ja vienošanās netiks panākta, gala vārds būs valdībai, norāda Balgalis.

Projekta izstrādātāji uzsver, ka topošais dzelzceļš ievērojami atšķirsies no tā dzelzceļa, pie kura esam pieraduši līdz šim, jo tajā plānots pēc iespējas mazāk skart gan esošo infrastruktūru, gan iedzīvotājus. To daļēji iespējams panākt, piemēram, apvienojot dzelzceļa trasi ar augstsprieguma elektrolīnijas trasi, norāda "RB Latvija" izpētes darba grupas vadītājs Arnis Skrastiņš.

Apievienojot infrastruktūras, būs tikai viena aizsargjosla, un kopumā būs nepieciešams  mazāk vietas, stāstīja Skrastiņš.

Savukārt uzņēmuma "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" eksperte Evija Brante pievērsa uzmanību, ka atšķirībā no esošajām dzelzceļa līnijām “Rail Baltica” trasei tiek plānotas arī meža zvēriem paredzēts dzelzceļa pārejas.

Trase būs nožogota visā garumā, bet žogs būs pietiekami krāsains, lai to pamanītu arī putni un tajā neietriektos, plānotas arī speciālās parejas zvēriem - kopumā astoņas līdz desmit vietas visā Latvijā, stāstīja Brante.

Savukārt Torņakalnu, kas līdz šim bija viens no strīdīgākajiem dzelzceļa trases posmiem, “Rail Baltica” šķērsos pa tuneli, kas tiks izbūvēts zem esošo sliežu trases. Bet Daugavu dzelzceļa līnija šķērsos pa jaunu tiltu.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām šī projekta izmaksām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti