„Šogad sūdzēties nevajadzētu,” tā raksturojot ābolu ražu, sacīja zemnieku saimniecības “Eži” īpašnieks Pāvels Kavuns, kurš Dagdas novadā audzē ābolus un gatavo arī augļu sulas.
Kavuns, spriežot par to, vai pieprasījums pēc vietējās produkcijas ir audzis, saka, ka nelielu palielinājumu viņš izjūt, tomēr nevar teikt par to tik pārliecinoši.
Par to, ka pircēji pēdējos gados izvēlas vairāk vietējos augļus un dārzeņus, pārliecinošāki, vērojot pirkumus, ir “Maxima” veikalos. SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule atzina, ka Latvijā pēc “Eurostat” datiem, salīdzinot ar citām Eiropas savienības valstīm, dārzeņus un augļus pērk mazāk, proti, ja Latvijā pircēju pirkumu groziņā no top 10 pirktākajiem produktiem – 40 procenti ir tieši augļi un dārzeņi, tad Īrijā un Itālijā 80 procenti. Tomēr Latvijā pieprasījums aug.
Savukārt augļu patēriņš pēdējā mēneša laikā pieaudzis par aptuveni 15 procentiem.
Arī “Rimi” veikalos ir vērojams pieprasījums pēc vietējiem dārzeņiem. SIA “Rimi Latvia” vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Šakirova norādīja, ka to ietekmē dažādas aktivitātes, radot izdevīgākus nosacījumus vietējiem audzētājiem, tāpat aicinot pircējus izvēlēties vietējos produktus.
Atbalstīt vietējos ražotājus, daļu pircēju mudinājuši šā brīža situācija ar Covid-19, norādīja Dupate-Ugule. Patriotiski noskaņoti ir tieši jaunieši, vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuri pētījumā atzina, ka izvēlas šajā laikā iegādāties tieši vietējo produkciju.