No Liepājas uz Vāciju kursēs lielāki un ātrāki prāmji

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pandēmijas laikā stabilitāti un būtisku izaugsmi piedzīvo prāmju satiksme starp Liepāju un Trāvemindi Vācijā. Kompānija „Stena Line” paziņojusi, ka drīzumā no Liepājas kursēs ātrāki un izmēros lielāki prāmji. Iemesls šādām pārmaiņām ir vairāk nekā 60% pārvadāto kravu apjoma pieaugums aprīlī un līdz šim veiktie infrastruktūras attīstības projekti. 

No Liepājas uz Vāciju kursēs lielāki un ātrāki prāmji
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Šī gada pirmie četri mēneši ir parādījuši, ka Liepājas ostā ir stabils pārkrauto kravu apjoms un vērojams neliels pieaugums salīdzinot ar iepriekšējā gada periodu, uzsver Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Jānis Lapiņš. Viens no iemesliem ir prāmju pārvadājumi.

„Nu jau vairākus gadus kompānija „Stena Line” nodrošina regulārus prāmju pārvadājumus. Vienmēr ir bijis kravu pieaugums. Šobrīd mēs runājam par stabilu kravu plūsmu un stabilu prāmju apriti. Tas jau ir nopietns maršruts ar diviem pastāvīgiem prāmjiem. Liepājas SEZ SIA Kompānija „Terrabalt”, kas nodrošina servisu, ir gatava uzņemt lielākus un ātrākus prāmjus, nepilnās divdesmit stundās varēs nokļūt Vācijā – mēs runājam par Trāvemindes ostu, kas atrodas pie Lībekas. Tā jau ir piekļuve visam Rietumeiropas tirgum,” stāsta Jānis Lapiņš.

Liepājas ostā pārkrauto kravu apjoms 2021.gada aprīlī

2021. gada aprīlī Liepājas ostā pārkrautas 639 783,14 tonnas dažādu kravu – labības produkti, Ro-Ro kravas, celtniecības materiāli, koksnes šķelda, koksnes granulas u.c. Tas ir par 9,4 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Aprīlī Liepājas ostā lielākā kravu grupa bija beramkravas 71,59 % - graudi, celtniecības materiāli, koksnes granulas un šķelda, minerālmēsli, no kurām tieši lauksaimniecības kravām ir lielākais īpatsvars.

No ostas stividorkompānijām ar lielāko kravu apgrozījumu aprīlī strādāja SIA LSEZ “Liepaja Bulk terminal”- 259 456,36, SIA LSEZ “Terrabalt” - 126 241,07 tonnas un SIA LSEZ “Ekers Stividors LP” – 117 777,07 t .

Šā gada četros mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 2 204 116,98 tonnas, no kurām beramkravas ir 68%, ģenerālkravas 24%, bet lejamkravas 9%. No janvāra līdz aprīlim Liepājas ostā kopumā apkalpoti 526 kuģi un 10 630 pasažieri, bet ostā pārkrauto konteineru skaits bija 3 198 TEU vienības.

Šādas pārmaiņas gaidāmas jau pavisam drīz, turklāt prāmji būs vismaz par 40–50% ietilpīgāki, turpina ostas stividorkompānijas Liepajas SEZ SIA „Terrabalt” valdes loceklis Āris Ozoliņš.

„Ja šobrīd prāmis kursē 27 stundas, tad tagad tās būs 19 stundas, tas ir būtiski ātrāk. Ja šobrīd ir piecas reizes nedēļā, tad būs sešas reizes nedēļā,” skaidro Ozoliņš.

Ja pagājušā gada aprīlī stividorkompānija “Terrabalt” apkalpoja 34,6 tūkst. tonnu Ro-Ro kravu, tad šī gada aprīlī apjoms ir turpat trīskāršojies – 99,7 tūkst. tonnu. Galvenais iemesls šādām pārmaiņām ir sakārtotā infrastruktūra, turpina kompānijas pārstāvis Āris Ozoliņš.

„Tas ir kopdarbs, ko "Terrabalt" un Liepājas SEZ paveicis, sākotnēji sakārtojām infrastruktūru. Mēs paši vairāk nekā pusmiljonu esam ieguldījuši rekonstrukcijā speciāli, lai šeit varētu notikt auto kustības maiņa, jo mums bija vienā virzienā iebraukšana un izbraukšana. Arī SEZ veica savus ieguldījumus, sakārtoja pievadceļus. Ja tas nebūtu noticis, tad prāmja kustība nevarētu notikt arī kā līdz šīm,” norāda Ozoliņš.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš skaidro, ka tas ir plašs kravu un iespēju spektrs, kas šobrīd var tikt apkalpots, izmantojot prāmjus.

"Zināma kravu grupa, protams, "nosēžas" šeit, Latvijā un Baltijas tirgū, piemēram, jaunās automašīnas, kas lielā apjomā tiek pārvadātas tieši ar šo līniju, arī daudz tā saukto projekta kravu – sarežģīta, lielgabarīta tehnika ar prāmi ienāk un dodas tālāk līdz pat Vidusāzijai, kur tiek izmantota lauksaimniecībā, ceļu būvē. Ķēdīte ar iesaistīto dalībnieku skaitu pieaug. Nāk klāt arī kompānijas, kas specializējas negabarīta kravu pārvadājumos. Iesaistīto pušu ir ļoti daudz," skaidro Lapiņš.

Tikmēr stividorkompānija "Terrabalt" pašlaik vēl publiski neatklāj kādi tieši investīciju projekti paredzēti nākotnē, taču zināms, ka darbs attīstības virzienā turpināsies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti