Pēcpusdiena

Saeimas Eiropas lietu komisija atbalsta bezvīzu režīmu ar Turciju

Pēcpusdiena

Saeima pieņēmusi likumu par Latgales speciālās ekonomiskās zonas izveidi

Rīgas pašvaldībai pietuvināts uzņēmums, iespējams, vēlas iesaistīties taksometru biznesā

Naglis: Pašreizējos konkurences apstākļos nav pamata vēl vienas taksometru firmas ienākšanai tirgū

Rīgas pašvaldībai pietuvināts uzņēmums, iespējams, gatavojas iesaistīties taksometru biznesā, ceturtdien vēsta laikraksts "Dienas Bizness". Taksometru kompānijas "Baltic Taxi" pārstāvis Jānis Naglis Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” pauda pārliecību, ka pašreizējos konkurences apstākļos nav nekāda pamata vēl vienas taksometru kompānijas ienākšanai tirgū.

Laikraksts “Dienas Biznes” vēstīja, ka šī gada martā reģistrēts uzņēmums "Rīgas taksometru satiksme", kura vienīgais īpašnieks ir SIA "B-Bus". Uzņēmumam "Rīgas mikroautobusu satiksme" pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" jau piešķīris monopoltiesības pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem. "Rīgas taksometru satiksmes" vadītājs ir "Rīgas mikroautobusu satiksmes" vadītājs Vitālijs Komars.

Naglis norādīja, ka ar taksometru biznesu Rīgā var nodarboties jebkurš, un bažas nozarē šobrīd nav par vēl viena konkurenta ienākšanu, bet gan par to, ka Rīgas domē gatavo priekšlikumus, “kas it kā domāti nozares sakārtošanai, kas nebūt nav tam domāti”. 

Naglis stāstīja, ka pašvaldības noteikumi var apgrūtināt biznesu, piemēram, pašvaldība pieņem saistošos noteikumus par nozari, un līzinga kompānijas izvirza jaunas prasības, lai kompānija varētu saņemt auto līzingā.

“Domāju, pie tās konkurences, kas ir tirgū, nav objektīvā pamata ienākt tirgū vēl kādam zīmolam,” uzsvēra Naglis.

Viņš solīja sekot līdzi tam, kādi jauni saistošie noteikumi Rīgas domē taps un, ja tie būs “vienos vārtos”, taksometru kompānijas skaļi pievērsīs tam uzmanību.

Naglis arī atzina, ka pašlaik taksometru nozarē ir “ārkārtīgi laba augsne tiem, kas grib strādāt ar skaidru naudu, nodokļu nomaksa nozarē ir katastrofāla”, bet valdība nesteidzas ar izmaiņām likumos, lai sakārtotu nozari, piemēram, ieviestu patentu maksājumi par katru auto.

Ēnu ekonomikas pētnieks Arnis Sauka Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdienā”  norādīja, ka ir daudz dažādu minējumu, kāda ir ēnu ekonomikas daļa taksometru nozarē, bet precīzu pētījumu par to gan nav. 

Sabiedrības par atklātību "Delna" jurists Gundars Jankovs savukārt Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” norādīja, ka pastāv iespēja, ka konkurence būs nevienlīdzīga.

Pašlaik situāciju var raksturot kā dubulto realitāti: “no vienas puses - pašvaldība uzsver, ka “Rīgas satiksme” nav iesaistīta šajā projektā, bet līdzīgs gadījums ir ar mikroautobusiem Rīgā, un tur cieši iesaistīta Rīgas dome”, arī ar normatīvajiem aktiem, kas labvēlīgi konkrētajam uzņēmumam.

Ja jaunajam uzņēmumam radīs normatīvu regulējumu, kas tam būtiski atvieglos dzīvi, konkurence būs nevienlīdzīga, sacīja Jankovs.

Viņaprāt, nekas arī neliecina, ka valsts gribētu sakārtot to nozari, bet kamēr Valsts ieņēmumu dienests  un citas iestādes mokās ar savām iekšējām problēmām, šādi gadījumi var attīstīties.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt