Eiro fokusā

Daugavpilī drīz noslēgsies Ziemeļu industriālās zonas infrastuktūras attīstības projekts

Eiro fokusā

Dubults trieciens. Britu ekonomika Covid-19 laikā un Brexit gaidās

Liepājas ostā pēdējos gados būtiski palielinājies lauksaimniecības kravu skaits

Liepājas ostā attīsta graudu uzglabāšanu un pārkraušanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ja vien nebūs kādi laika apstākļu negaidīti pavērsieni, tad lauksaimnieki šogad prognozē rekordaugstas ražas, kas nozīmē arī kravu apjoma pieaugumu Liepājas ostā, kur gandrīz puse no kravu apgrozījuma ir tieši beramkravu pārvadājumi. Lauksaimniecības kravas ir būtisks kravu virziens, kas pēdējo gadu laikā ir būtiski attīstījies Liepājas ostā.

Uz Latvijas autoceļiem daudz biežāk redzamas automašīnas un traktori, kas pārvadā labības kravas.  Lauksaimnieki pļauju sāka jau jūlijā, kad kombaini kūla rapsi. Pieplūdums ar kravām Liepājas ostā bija mainīgs, jo šo procesu ietekmē arī laika apstākļi.

"(..) Pēdējais mēnesis bija diezgan lietains, līdz ar to ir nedaudz iekavējusies graudu nogatavošanās. Braucot no Rīgas, bija ļoti labi redzams, ka faktiski nu jau visos laukus kombaini atkal ir atpakaļ, bija kādu nedēļu ilga pauze. Var redzēt, ka ļoti cītīgi tiek vākts, un mēs gaidām, ka tūlīt kravas plūdīs uz ostu, uz noliktavām un gatavosies eksportam," stāstīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis.   

Liepājas osta jau sevi pozicionē kā lauksaimniecības pārvadājumu vadošo ostu Baltijas valstīs, skaidroja SEZ pārstāvis. Kravas sortimentā tā ir ļoti augsta.

"Katru gadu tiek pārkrauts aptuveni 2,8-3 miljoni tonnu lauksaimniecības kravu. Kopējais kravu apjoms Liepājas ostā ir 7-7,5 miljoni tonnu, tātad tā nav puse, bet pietiekoši būtiska daļa. (..) Jāsaprot, ka tā nav viena krava, tie nav tikai graudi, lauksaimniecības kravas ir ļoti dažādas, šis sortiments ir ļoti plašs. Liepājas ostā stividori, strādājot pie noliktavu, ostas infrastruktūras izveides, radījuši tādu iespēju, kāda nav nevienā citā Baltijas jūras ostā, ka var vienlaicīgi apstrādāt ļoti plašu lauksaimniecības produkcijas sortimenta klāstu. Ir noliktavas, kur vienlaikus var glabāt 30-40 lauksaimniecības produkcijas veidus, gan šķirojot tos pēc grupām, gan pēc kvalitātes (..)," teica Hmieļevskis.

Pēdējo 20 gadu laikā Liepājas ostā un beramkravu terminālos notikušas būtiskas pārmaiņas. "Faktiski nav bijis tāds gads, kad kāds no termināliem nebūtu veicis kādas nopietnas investīcijas, lai uzlabotu darbu kvalitāti vai palielinātu apjomus (..)," sacīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks. "Faktiski nevar teikt, ka Liepājas osta būtu gatava, visu laiku tiek kas likts klāt, mainīts, papildināts."

Kamēr darbi vēl nav sākušies ar pilnu jaudu, graudu terminālu pārstāvji sarunās ir atturīgi un par attīstību  un secinājumiem ir gatavi runāt vēlāk, tajā pat laikā ir notikušas sarunas ar valsts AS "Latvijas dzelzceļš”.

"Ar dažādu terminālu vadību apspriedām šos jautājumus. Protams, mēs strādāsim, lai jebkurus apjomus, kādi šogad būs, spētu apkalpot. Jebkurā gadījumā graudaugu pārvadījumi sezonā dod diezgan lielu apjomu un, protams, mums tie interesē," atzina LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Kā uzsvēra Māris Kleinbergs, Liepāja ir ļoti nozīmīgs punkts graudu kravu pārvadājumu jomā, jo lielākie apjomi ir tieši Liepājā. 

"Mēs šosezon orientējamies uz lielākiem apjomiem nekā tas bija iepriekšējā sezonā. Tas, ko mums ir pieteikuši termināli un ražotāji, šis apjoms būs lielāks, nekā pagājušajā gadā," teica Kleinbergs.

Tikmēr labības pļauja Latvijā turpinās un tuvākās nedēļas tad arī parādīs, cik patiesas būs prognozes par rekorda ražām. Katru gadu graudu apjoms, kas tiek eksportēts caur Liepājas ostu, ir mainīgs atkarībā no ražas. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti