Panorāma

VDD rosina apsūdzēt bijušo Rīgas domnieku

Panorāma

Panorāma

Plāno piešķirt papildu naudu LDz "degošām izmaksām"

«Latvijas dzelzceļam» plāno piešķirt papildu atbalstu «degošām izmaksām»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Līdz ar kravu apjomu kritumu valsts akciju sabiedrībai "Latvijas dzelzceļš" (LDz) vairs nepietiek naudas dzelzceļa uzturēšanai. Tāpēc valdība otdien, 20. decembrī, lems par papildu naudas piešķiršanu uzņēmumam, lai nosegtu izmaksas par 2021. gadu – izdevumus par darbinieku sociālajām garantijām un infrastruktūras uzturēšanas un modernizācijas izdevumus.

Liela daļa LDz pārvadāto kravu nāca no Krievijas. Taču šīs valsts ilgstoši agresīvās ārpolitikas dēļ tranzīts faktiski apstājās. Tādēļ LDz ir nonācis sarežģītā situācijā. Ir jādomā par uzņēmuma finansēšanas modeļa maiņu, pārliecināts finanšu ministrs Arvils Ašeradens ("Jaunā Vienotība").

"Kravu apgrozījums ir mazāks, nekā [vajadzīgs], lai ar to pietiktu, lai uzturētu visu šo infrastruktūru. Viens ir skaidrs, ka jau vairākus gadus ir nepieciešams valdības līdzfinansējums un mums ir jādomā par jaunu finansēšanas modeli "Latvijas dzelzceļam", ar kuru mēs pārdzīvojam šo sarežģīto laiku," sacīja Ašeradens.

Uzņēmumam ir vajadzīgs līdzsvara maksājums – 30 miljoni eiro, lai varētu segt izmaksas, kuras radušās pagājušajā gadā. Runa ir par sociālajām garantijām un dzelzceļa modernizāciju.  

"Tie divi svarīgākie bloki ir tieši sociālās garantijas, lai būtu iespējams tās nodrošināt LDz koncerna darbiniekiem. Un otra sadaļa ir infrastruktūras objekti. Peroni jaunajās trasēs, kurās sāks braukt jaunie vilcieni. Arī šo sadaļu ir svarīgi turpināt," skaidroja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība).

Par papildu naudas piešķiršanu rītdienas sēdē lems valdība. Ka norādīja satiksmes ministrs, uzņēmums varētu iztikt bez valsts subsīdijām pie kravu apjoma – 25 miljoni tonnu gadā. Šogad kravu apjoms ir 19 miljoni tonnu, bet nākamgad tiek prognozēts kravu apjoms – 16 miljoni tonnu. 

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs
00:00 / 00:40
Lejuplādēt

Pēc satiksmes ministra teiktā, LDz koncernā strādā ap 7000 darbinieku. Pēdējo gadu laikā strādājošo skaits ir samazināts par 4000, bet izmaksas – par 40 miljoniem. "Tātad uzņēmums domā par ietaupīšanu un optimizē savu darbību, bet ar šādu kravu apjoma kritumu tas būs jāturpina," teica Vitenbergs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti