KP ļauj kooperatīvam «Latraps» piederošajam «ASNS Investment» iegūt ietekmi pār «Alpha osta»

Konkurences padome (KP) šonedēļ atļāvusi lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai "Latraps" piederošajai SIA "ASNS Investment" iegūt ietekmi pār termināli SIA "Alpha osta", informēja KP. 

SIA "ASNS Investment" pamatdarbība ir holdingkompāniju darbība un tās vienīgais īpašnieks ir "Latraps", kas galvenokārt nodarbojas ar graudaugu, lauka pupu, rapša un augkopības ražošanas izejvielu pārdošanu. Savukārt SIA "Alpha osta" nodarbojas ar kravu, tajā skaitā graudaugu, pākšaugu un rapša iekraušanu un izkraušanu Rīgas brīvostā un dzelzceļa pakalpojumu starpniecību, veicot kravas piegādi līdz ostas terminālim.

"Ņemot vērā, ka SIA "Alpha osta" līdz šim bijusi kooperatīva "Latraps" iekraušanas un izkraušanas pakalpojuma sniedzējs, apvienošanās rezultātā tiks ietekmēti vertikāli saistīti tirgi: graudaugu, pākšaugu un rapša vairumtirdzniecības tirgus vismaz Baltijas valstīs, kā arī šo produktu kravu iekraušana un izkraušana ostās Latvijas teritorijā vai plašākā teritorijā, aptverot vismaz Baltijas valstis," norādīja KP.

Izvērtējot uzņēmumu sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, padome secinājusi, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no tirgiem Latvijā, kuros darbojas apvienošanās dalībnieki. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.

"Latraps " paziņojumā medijiem norādīja, ka "Alpha osta" vidējā iekraušanas jauda ir 9 000 tonnu dienā un kopējais graudu glabāšanas apjoms – virs 100 000 tonnu. Tās piestātnē var apkalpot visdažādākās kravnesības kuģus, ieskaitot "Panamax" izmēra ar kopējo ietilpību 70 000 tonnu.

Līdz ar savas ostas iegādi kooperatīvās sabiedrības biedri iegūs gan iespēju ātrāk nogādāt graudus kuģos, gan uzglabāt tos ostā, gan papildus nopelnīt no ostas darbības.

"Jau gadiem ilgi esam lolojuši sapni par savu graudu pārkraušanas termināli. Pateicoties ģeopolitiskām pārmaiņām, šobrīd mums ir radusies iespēja iegādāties kontrolpaketi ostas terminālī Rīgā, kas atbilst gandrīz visām mūsu vēlmēm – jaudīga dzelzceļa un auto piekļūšana un pieņemšana, "Panamax" kuģu dziļums, jaudīga kuģu uzkraušanas infrastruktūra, sākotnēji pietiekošas un graudu pārkraušanai atbilstošas glabāšanas jaudas, tālākas attīstības iespējas un liela pieredze darbā ar beramkravām," darījuma motīvus skaidroja "Latrapa" valdes priekšsēdētājs Edgars Ruža.

Kooperatīvā norādīja arī, ka plāno iegādāties 50% un vienu daļu Rīgas Brīvostas uzņēmuma un tādējādi iegūt ostu, kas nepieciešama efektīvākai labības tirdzniecībai.

Tam nepieciešamos līdzekļus "Latrap" ieguvis ar obligāciju emisiju – vērtspapīri piedāvāti kooperatīva biedriem un darbiniekiem. Vienas obligācijas nominālvērtība ir 1000 eiro un tās var iegādāties uz trīs dažādiem termiņiem.

Šī ir trešā reize, kad kooperatīvā sabiedrība "Latraps" emitē obligācijas saviem biedriem projektu finansēšanai.

Darījuma summa, par cik SIA "ASNS Investment" nopircis termināļa kapitāldaļu kontrolpaketi, "Latrapa" paziņojumā medijiem nav minēta.

"Latraps" reģistrēta 2000.gadā. "Latraps" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2018.gada 1.jūlija līdz 2019.gada 30.jūnijam, bija 198,867 miljoni eiro, bet peļņa – 664 704 eiro, vēsta LETA, balstoties uz "Firmas.lv" pieejamo informāciju.

"ASNS Investment" reģistrēta 2015.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir "Latraps". 2019.gadā "ASNS Investment" ieņēmumus no pamatdarbības nav guvusi, bet gadu noslēdza ar 152 eiro zaudējumiem.

Savukārt "Alpha osta" reģistrēta 1992. gadā, un tās pamatkapitāls ir 735 715 eiro. Uzņēmuma kapitālā 52% pieder Igoram Pedo, bet 48% - Kiprā reģistrētai kompānijai "Rokryma Limited". "Alpha osta" 2019.gadu noslēdza ar 8,53 miljonu eiro apgrozījumu un septiņu miljonu eiro peļņu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti