Iepirkumu uzraugi sūdzības par autobusu pārvadājumu konkursu skatīs vairākas dienas

Iepirkumu uzraudzības birojā sāk izskatīt saistībā ar reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkumu iesniegtās 11 sūdzības. To izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai būs vajadzīgas vairākas dienas.

Līdz šim konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada vasaras izraudzīti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs no kopumā 16.

Iepirkumu uzraugi sūdzības par autobusu pārvadājumu konkursu skatīs vairākas dienasJānis Kincis
    Par konkursa rezultātiem sūdzības iesnieguši vairāki uzņēmumi – trīs sūdzības iesniedza uzņēmums „Cata”, divas – „Tukuma auto”, kopīgas sūdzības iesnieguši SIA "Dobeles autobusu parks" un SIA "Jelgavas autobusu parks" un SIA "Gulbenes autobuss" ar SIA "Balvu autobuss".

    IUB vērsās arī SIA "Norma-A", SIA "Ventspils reiss”, SIA "Jēkabpils autobusu parks" un SIA "VTU Valmiera".

    Paredzēts, ka Iepirkumu uzraudzības birojs izskatīs visas sūdzības un lēmumu paziņos 2. jūlijā.

    Vienlaikus, iespējams, galīgā lēmuma paziņošanai vajadzēs papildu laiku, norādīja Iepirkumu uzraudzības biroja Tiesību aktu piemērošanas departamenta vecākā referente Elīna Virtmane.

    „Ja būs nepieciešama vēl kāda papildu informācija, birojs publicēs starplēmumu, ar kuru pagarinās lēmuma pieņemšanas termiņu.

    Sūdzības ir iesniegtas, bet vēl nezinām, kā apstākļi izvērtīsies tālāk.

    Velkot kopā iesniedzēju argumentus un dokumentāciju, noskaidrosies un parādīsies kopējā aina,” skaidroja Virtmane.

    Vienlaikus pēc konkursa rezultātu pasludināšanas Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība izteica bažas par pārvadājumu jomā strādājošo sociālajām garantijām nākotnē, jo šajā konkursā esot dominējis zemākās cenas princips.

    „Mūsu bažas izriet no tā, ka varētu pasliktināties sociālās garantijas darbiniekiem. Pārvadātāji, kuri šajā tirgū ir ar lielu pieredzi, savā laikā noslēguši koplīgumus ar darbiniekiem un arodbiedrību. Taču viņi ir piedāvājuši augstākas cenas un, tiem zaudējot konkursā, darbinieki zaudēs darba līgumus. Esot lētāko piedāvājumu principam, mēs neceram, ka varēs noslēgt koplīgumus,” norādīja arodbiedrības vadītājs Juris Kalniņš

    Viņa bažas intervijā Latvijas Radio noraidīja Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš, jo zemākās cenas princips atspoguļojas tikai pāris gadījumos.

    “Šis bija pirmais konkurss, kur cena bija mazākā īpatsvarā nekā tehniskais piedāvājums. Cena veidoja 40% un tehniskais piedāvājums 60%.

    Tikai divās lotēs vai tīkla daļās uzvarēja piedāvājumi, pateicoties tikai lētākai cenai. Tas bija Ventspils pusē un Rēzeknes pusē. Pārējās daļās bija kombinācija cena plus labāks piedāvājums – jaunāki autobusi, labāks aprīkojums vai elektroautobusu piedāvājums,” pauda Godiņš.

    Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās saņemti 40 piedāvājumi, ko iesniedza 15 pretendenti. Četrās daļās - "Cēsis", "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni", "Limbaži, Sigulda" un "Ogre, Aizkraukle" - visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām, tāpēc šajās sadaļās rīko jaunu konkursu.

    Paredzēts, ka no nākamā gada vasaras autobusiem desmit gadu periodā jābūt ne vecākiem par pieciem gadiem, ar gaisa kondicionēšanas un apsildes iekārtām, transporta līdzeklī jābūt bezvadu internetam, iespējai autobusā iekļūt ar invalīdus ratiņiem un iespējai norēķināties ar maksājumu karti.  

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti