Tur viņam izdevās uzņemt video, kā darbinieki izsvieda atkritumu konteineros jaunus kafijas automātus, neatvērtas "Lego" kastes, autiņbiksīšu iepakojumus un citus priekšmetus.
Šīs preces bija jaunas vai tika atdotas atpakaļ neskartas, tādējādi tās varēja labāk nodot otrreizējais pārstrādei vai ziedot labdarībai. Tā vietā šīs preces tika sadedzinātas vai izmestas atkritumos, un to visu varēja redzēt sižetā, kur žurnālists ar drona palīdzību sekoja līdzi mantu iznīcināšanas vai izmešanas ceļam. Šāda rīcība, pēc vides aktīvistu teiktā, ir nosodāma un pielīdzināma ekoloģiskai katastrofai.
Balstoties uz ekspertu sacīto, iemesls, kāpēc šīs preces tiek izmestas vai iznīcinātas, ir – sūtīt tās atpakaļ izmaksā dārgāk. Šādas prakses piekopšana ir izteikta trešo pušu mazumtirgotājiem, kuri izmanto "Amazon" noliktavas.
Ziņu aģentūrai AFP "Amazon" Francijas filiāles pārstāvis norādīja, ka tiekot darīts viss iespējamais, lai samazinātu šādu preču daudzumu, kuras ir jāizmet vai jāiznīcina.
Tāpat pārstāvis vērsa uzmanība, ka uzņēmums strādā pie tā, lai preces, kuras nevar pārdot vai kā citādi realizēt, tomēr būtu iespējams atdot labdarībai un pārtikas bankai.
Turpretī Francijas ekoloģiskās pārejas ministre Brune Puarsone pēc sižeta par "Amazon" bija šokā un uzskata, ka uzņēmums vistiešākajā veidā ir atbildīgs par negodprātīgas prakses īstenošanu. Ministre ir pārliecināta, ka tuvākajos mēnešos parlaments pieņems atbilstošus likuma grozījumus, kuri vairs neļaus šādi rīkoties gan "Amazon", gan citām kompānijām, aizliedzot izmest produktus, kurus vēl var izmantot.
Arī Vācijā tirdzniecības milzis "Amazon" pērn jūnijā nacionālajā ekonomikas nedēļā un raidsabiedrības "ZDF" sižetā tika apsūdzēts par liela daudzuma jaunu un atpakaļ atdotu mobilo telefonu, kā arī ledusskapju iznīcināšanu.
Eiropas Savienības mērogā Francijas valdība ir spērusi soli tālāk nekā citas bloka dalībvalstis. Parīze no 1. janvāra ieviesusi nodokli, kas tiks piemērots lielajiem interneta un tehnoloģiju uzņēmumiem. Šis nodoklis īpaši attieksies uz "Google","Apple", "Facebook" un "Amazon" un tiek dēvēts par GAFA nodokli. Tas ieviests, lai panāktu, ka arī globāla mēroga kompānijas maksā taisnīgus nodokļus par savām biznesa darbībām Eiropā. Aplēsts, ka GAFA nodoklis šogad valstij ienesīs vismaz 500 miljonus eiro.