Deputāti atliek darbu pie ieceres ierobežot pašvaldību aktivitātes mediju tirgū

Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldību komisija otrdien, 9.februārī, vienojās atlikt darbu pie grozījumiem Pašvaldību likumā, kuri nākotnē varētu ierobežot pašvaldību iespējas konkurēt ar privātajiem izdevumiem, negodīgas konkurences apstākļos izdodot pašām savas avīzes.

Lai gan ekspertu vidū par priekšlikumu nav vienozīmīga viedokļa, Vides un reģionālās attīstības ministrija kopumā tam ir paudusi atbalstu. Tāpēc deputāti nolēmuši turpināt pie tā darbu vēlāk.

“Valsts institūcija vai pašvaldība nevar nodarboties ar komercdarbību tādā izpratnē, ka izdod avīzi, kur tiek nodarbināti žurnālisti. Ja pašvaldībai ir šāds informatīvs izdevums, tie cilvēki, kas pie tā strādā, ir sabiedrisko attiecību speciālisti, jo viņi strādā saistībā ar konkrēto uzdevumu, ko uzdod konkrētā dome. Tātad tā nav avīze,” situāciju raksturo deputāte Lolita Čigāne (“Vienotība”).

Taču pašlaik veidojas arī situācijas, ka pašvaldības, kas simtprocentīgi finansē informatīvos izdevumus, var tos piereģistrēt kā avīzi. “Un tādā veidā avīžu liktenis ilgākā termiņā ir nolemts iznīcībai. Un tā ir fundamentālā nepareizā lieta: informatīvais izdevums vajadzīgs, lai komunicētu ar iedzīvotājiem reizi vai divas reizes mēnesī, savukārt žurnālisti dara savu darbu komercapstākļos funkcionējošā medijā,” norādīja deputāte.

Deputāte Lolita Čigāne par pašvaldību informatīvajiem izdevumiem
Jau vairākkārt ir vēstīts par reģionālo mediju celto trauksmi, ka pašvaldību informatīvie izdevumi nereti mēģina darboties līdzīgi neatkarīgajiem medijiem, tādējādi kropļojot mediju tirgu. Uz šiem riskiem norādījusi arī Konkurences padome.
 
Pašlaik gandrīz katra no 119 Latvijas pašvaldībām pēc savas gudrības un budžeta iespējām jau gadiem drukā savu oficiālo izdevumu.Tikai dažas iztiek ar taupīgiem mēnešrakstiem, kur tiešām lakoniski izstāsta par domes darbu. Bet daudzviet pašvaldības vairākas reizes mēnesī drukā krāsainus neatkarīgu avīžu atdarinātājus lielās tirāžās, domes informāciju tur “atšķaidot” ar izklaidējošiem rakstiem, sludinājumiem un reklāmām, vēstīja Latvijas Radio.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti