Arī maršrutā Rīga–Salaspils un Rīga–Olaine autobusu pārvadājumus vairs nedotēs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

No 2021. gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti arī maršrutā Rīga–Salaspils un Rīga–Olaine, tādējādi valsts pasažieru pārvadājumus ar autobusiem šajos maršrutos turpmāk vairs nedotēs, informēja valsts SIA "Autotransporta direkcija".

Patlaban maršruta Rīga–Salaspils atļaujai ir pieteikusies SIA "Galss buss", bet maršruta Rīga–Olaine – AS "Nordeka". Ņemot vērā, ka maršruta Rīga–Jaunķemeri un Rīga–Sloka atļaujas saņemšanai līdz šim neviens pārvadātājs nav pieteicies, izmaiņas tajos šobrīd netiks veiktas.

SIA "Galss buss" savienojumā starp Rīgu un Salaspili nodrošinās 69 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar "Autotransporta direkcijas" rīcībā esošo informāciju biļetes cena no Rīgas līdz Salaspilij varētu būt 1,80 eiro.  

Savienojumā starp Rīgu un Olaini AS "Nordeka" izpildīs 90 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar "Autotransporta direkcijas" rīcībā esošo informāciju biļetes cena varētu būt aptuveni divi eiro.

Ņemot vērā, ka maršruta Rīga–Sloka un Rīga–Jaunķemeri atļaujas saņemšanai neviens pārvadātājs šobrīd nav pieteicies, abi maršruti uz nenoteiktu laiku joprojām būs iekļauti valsts dotētajā maršrutu tīklā un izmaiņas tajos netiks veiktas.

"Viens no apsvērumiem ir finansējuma novirzīšana tur, kur komercija nav iespējama – kur pasažieru skaits tik liels nav, līdz ar to tur nekad nevarēs iztikt bez valsts atbalsta. Un tur, kur ir iespējams veidot pārvadājumus kā biznesa modeli. Tur piedāvāt šo iespēju. Visos gadījumos mēs gājām piesardzīgo scenāriju. Atļāvām komerciju tur, kur ir segums ar vilcienu," pastāstīja “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Tādējādi pasažieriem tomēr pastāv iespēja izvēlēties vilciena pakalpojumu.

Tomēr ikviens pārvadātājs jebkurā laikā var pieteikties šīs atļaujas saņemšanai. Tiklīdz "Autotransporta direkcija" saņems pieteikumu un tās rīcībā būs informācija par datumu, no kura pārvadātājs tajos nodrošinās pasažieru pārvadājumus uz komerciāliem principiem, maršruts Rīga–Sloka un Rīga–Jaunķemeri vairs nebūs dotētajā maršrutu tīklā, norādīja direkcijā.

Ar komerciālo maršrutu nodrošināšanu saistītie zaudējumi un izdevumi būs pārvadātāja pašrisks un tie no valsts vai pašvaldību budžeta netiks kompensēti. Šajos maršrutos pārvadātāji paši var noteikt biļetes cenu un ieviest dažādas lojalitātes programmas.

Lielas ietilpības autobusu vecums, ar ko tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem, nevar pārsniegt 15 gadus, bet mikroautobusu vecums – astoņus gadus.

Autobusiem jābūt aprīkotiem ar elektronisko maršruta zīmi, kas izvietota transportlīdzekļa priekšpusē, kā arī zīmē jānorāda piederība komerciālajiem maršrutiem – lielais burts "K".

Pārvadātājam jānodrošina iespēja samaksāt par biļeti bezskaidras naudas veidā, kā arī paziņojumiem autobusā par gaidāmo pieturu jābūt gan audio, gan vizuālā formātā. Pasažieru uzņemšana / izlaišana atļauta tikai kustības sarakstā norādītajās pieturās.

Pasažieri, kuri saņem braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršruts, būs tiesīgi tos izmantot arī komerciālajos maršrutos, piemēram, personas ar I un II grupas invaliditāti, daudzbērnu ģimenes, pirmsskolas vecuma bērni u.c. 

Uz viena maršruta un / vai reisa apkalpošanu var pieteikties vairāki pārvadātāji. Savukārt, ja kādā maršrutā un / vai reisā pārvadātajiem nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā, medicīnas vai izglītības iestādē vispārpieņemtajā darba laikā, "Autotransporta direkcija" vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un / vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.

No 2021. gada 1. septembra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem ir ieviesti maršrutā Rīga–Daugavpils. No 1. oktobra tie tiks ieviesti maršrutā Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet

no 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda.

Pieteikties atļaujas saņemšanai šobrīd var uz jebkuru no minētajiem maršrutiem, tai skaitā maršruta Rīga–Sloka un Rīga–Jaunķemeri apkalpošanai. Lai to saņemtu, pārvadātājam būs jāizpilda noteiktas prasības attiecībā uz pakalpojumu nodrošināšanās iesaistīto autobusu vecumu, aprīkojumu u.tml. Maršruta atļauja tiks izsniegta uz trim gadiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti