Salīdzinot ar 2023. gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 25,1%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 16,6%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 10,7%).
Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 13,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 12,4%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,8%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 1,5%.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
2024. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 3,3%.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,5%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 8,9%.
Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,1%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,4%).
2024. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,4%.
2024. gada martā, salīdzinot ar 2023. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,8%, bet šā gada februārī, salīdzinot ar 2023. gada februāri, tas samazinājās par 0,4%. 2024. gada janvārī, salīdzinot ar 2023. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2%.
Kopumā šī gada janvārī–aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums bija par 0,9% augstāks nekā 2023. gada janvārī–aprīlī, ko lielā mērā noteica degvielas mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums par 5,4%, paziņojumā medijiem norādīja Ekonomikas ministrija (EM).
Arī turpmāk sagaidāms, ka pircēju aktivitāte pieaugs pakāpeniski. Reālo ienākumu kāpums atvieglos mājsaimniecību finansiālo situāciju un veicinās pirktspējas pieaugumu, prognozē EM.
Lai gan pārtikas produktu cenu līmenis joprojām saglabājas augsts, to cenu straujais kāpums ir mitējies, kā arī būtiski sarukušas ar mājokli saistīto energoresursu cenas, kas pozitīvi ietekmēs mazumtirdzniecības apgrozījumu, secināja EM.