Dienas ziņas

Eiropas piensaimnieki prasa godīgas piena cenas

Dienas ziņas

Gitans Nausēda – arī nākamos piecus gadus Lietuvas prezidents

Kruīza pasažieriem Rīga kā āķis, lai atgrieztos

Rīgas ostā šogad piestās par četriem kruīza kuģiem vairāk nekā pērn

Šovasar regulāra prāmju satiksme no Rīgas uz Stokholmu netiks atjaunota, bet osta turpina sarunas ar vairākiem prāmju operatoriem. Taču Rīgas ostā piestās 67 kruīza kuģi, kas ir par četriem vairāk nekā pērn. Šorīt milzu prāmis uz Latviju atveda vairāk nekā 2000 pasažieru. Tūrisma eksperti norāda, ka šīs vienas dienas pieturas kruīza braucienos ir kā āķa izmešana. Ja ceļotājiem valsts iepatīkas, viņi to izvēlas kā galamērķi, lai atgrieztos citreiz.

Deviņos no rīta pie ostas jau valda svelme un ņudzeklis. Lielākā daļa kuģa pasažieru dodas ekskursijās, arī uz Siguldu un Rundāli. Noīrētie autobusi piebrauc viens pēc otra.

Kruīza kuģis "Aidadiva" piestāj Rīgas ostā.
Kruīza kuģis "Aidadiva" piestāj Rīgas ostā.

"Šodien ir 24 grupas kopā. Ir, kas ar kājām, ar elektrovilcieniņu, laivām. Tirgū ir degustācijas," stāstīja ekskursiju rīkotājs Jānis Vilciņš.

Kuģa pasažieri Florians un Kristīne: "Pirmo reizi Rīgā un pirmo reizi uz tāda kuģa. Ceļā esam septiņas dienas. Sākām no Varnemindes, tad šodien Rīga, rīt Tallina, Helsinki un Stokholma. Un atpakaļ."

Kuģa pasažieri Bens un Aļona atzīmēja: "Mums ir brīnišķīgas brīvdienas, daudz jaunu iespaidu! Tā paveicies ar laiku, domājām, ka būs aukstāks un lietains. Vācijā šodien līst. Gribam doties segveja tūrē un apskatīt baznīcas un tirgu."

Tikmēr uz komandtiltiņa notiek svinīgā ceremonija – Rīgas osta sveic kuģi "AIDA".

"Tas ir svarīgi arī jūsu ekonomikai, lielākā daļa mūsu viesu ir no Vācijas, un es esmu drošs, ka viņiem te patiks. Ir ļoti liela saikne starp Vāciju un Latviju," pauda kuģa "AIDAdiva" kapteinis Panagiotis Mantzavinoss.

Ar nozari saistītie eksperti uzsver, ka šie vienas dienas kruīzi drīzāk ir kā āķis, lai tūristi, ja viņiem Rīga iepatīkas, nolemtu šeit atgriezties un palikt ilgāk.

"Tā viena diena viņiem ir kā iepazīšanās brauciens un pēc tam tālākam ceļojumam. Un viņi tomēr ir turīgi. Kruīzu var atļauties turīgi," klāstīja ziņu portāla "Baltic Travelnews" direktors Aivars Mackevičs.

Pēc kovida pandēmijas, kad lidmašīnas nelidoja un kuģi negāja, kruīzu nozare ir atkopusies.

"Globālā mērogā tie ir 32 miljoni pasažieru pērn. Un šie ir augstākie pieauguma rādītāji, kā vēl pirms kovida. Pozitīvā dinamika visvairāk vērojama Karību jūrā, bet arī Baltijas jūrā redzam lielāku aktivitāti," norādīja Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Edgars Sūna.

Citi jauni operatori gaidāmi 2026. gadā. Rīga cer atjaunot arī regulāro prāmju satiksmi, kas gan ir cits biznesa modelis. "Mūsuprāt, Rīgai ir nepieciešams savienojums ar Stokholmu, uzrunājam vairākas prāmju līnijas, tostarp "Tallink"," piebilda Sūna.

Šovasar regulāra prāmju satiksme atjaunota netiks. Bet Rīgā piestās 67 kruīza kuģi, par četriem vairāk nekā pērn.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti