Dienas ziņas

Rīko akciju pret putnu gripas izplatīšanos

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Rīgā norisinās jaunuzņēmumu konference "TechChill"

Radoši produkti, kas var kļūt par nozares līderiem. Rīgā norisinās jaunuzņēmumu konference «TechChill»

No inovatīviem uztura bagātinātājiem līdz tiešsaistes finanšu pakalpojumiem. No attīstošām rotaļlietām līdz veloamfībijai. Ar šādiem un daudziem citiem radošiem produktiem konferencē "TechChill" iespējamos klientus un investorus cenšas ieinteresēt Latvijas un Baltijas jaunuzņēmēji.  

Šī ir jau 12. reize, kad Latvijā norisinās konference "TechChill". Šajos gados pasākums no saujiņas jauno uzņēmēju tusiņa izaudzis par Baltijā vadošo "start-up" biznesa konferenci.

""TechChill" ir biznesa konference, kurā pulcējās daudzi Baltijas tehnoloģiju jaunuzņēmumi un mēs aicinām investorus, lai viņi veidotu šīs tikšanās un sadarbības," skaidroja nodibinājuma "TechChill" izpilddirektore Annija Mežgaile.

Šogad pasākumā piedalās vairāk nekā 350 jaunuzņēmumi. Galvenokārt no Latvijas, bet arī citām Baltijas un Eiropas valstīm. Un vairāk nekā 225 investori – no 25 dažādām pasaules valstīm.

"Šī ir tā vieta, kur mēs aicinām plašāku pasauli atbraukt paskatīties, kas pasaulē notiek, un palīdzēt šeit cilvēkiem, kas ir vietējie uzņēmēji; tāds kā sitiens ar kāju pa dibenu – hei, redz, kur iespēja iet un lidot pasaulē!" stāstīja nodibinājuma "TechChill" valdes loceklis Ernests Štāls.

"TechChill" konferences sirds ir auditorija, kurā uz augstajiem baltajiem krēsliem sēž investori, kuri šajā gadījumā ir kā žūrija, kas izvērtē uz skatuves esošos jaunuzņēmumus. Katram jaunuzņēmumam ir dotas trīs minūtes laika, lai pierādītu savu ideju un, iespējams, saņemtu tai investoru finansējumu.

Idejas tiek vērtētas trijās dažādās kategorijās un veiksmīgākās attiecīgi saņems 10 000, 50 000 un 150 000 eiro balvas. Kamēr daži uz skatuves cenšas piesaistīt investoru interesi savai idejai, citi turpat izstādē jau demonstrē savu produktu pirmos prototipus. Arī veloamfībijas "BeTriton" radītājs – dizainers Aigars Lauzis.

"Tas ir transportlīdzeklis, ar kuru var braukt gan pa ūdeni, gan pa zemi. Var palikt divi cilvēki iekšā un gulēt," stāstīja "BeTriton" vadītājs Aigars Lauzis.

Konferencē piedalās arī uzņēmēji, kas pirms vairākiem gadiem šeit spēra savus pirmos soļus biznesa pasaulē, bet nu jau no "start-up" līmeņa izauguši par nopietniem nozares spēlētājiem. Tostarp mūsu pašu kriptovalūtas uzņēmums "Gravity" un lietuviešu finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Revolut". Tagad viņi šeit dalās ar pieredzi un meklē jaunos partnerus, kuros investēt.

"Šeit mums ir izdevies atrast vairākus "startapus", kas mums potenciāli būtu interesanti," atklāja "Gravity Team" tehniskais vadītājs Krišs Pujāts.

Bet "Revolut" partneris Andrius Bičeika (Lietuva) pastāstīja, ka viņi pirmo reizi apmeklēja "TechChill" pirms sešiem gadiem, "šeit bija mūsu dibinātājs, bijām maza un nezināma kompānija".

"Tagad esam šeit citā statusā, mums ir miljoniem klientu visā pasaulē, esam labi pazīstami un vieni no lielākajiem spēlētājiem savā nozarē. Tādēļ šeit cenšamies palīdzēt citiem finanšu tehnoloģiju jomas iesācējiem – nākamajiem "Revolut"," atzina Bičeika.

Redzot jauno uzņēmēju radošumu, enerģiju un pārliecību, var droši prognozēt, ka arī no šī gada konferences pēc gadiem daži šeit atgriezīsies kā vērienīgi biznesa spēlētāji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti